Un Airbus al Tarom va fi inspectat "la sange" de experti francezi si americani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un avion Airbus A 310-325 al companiei Tarom va fi supus unei inspectii "la sange" de catre constructor, experti ai Administratiei Federale a Aviatiei (FAA) din SUA si ai Directiei Aviatiei Civile din

Un avion Airbus A 310-325 al companiei Tarom va fi supus unei inspectii "la sange" de catre constructor, experti ai Administratiei Federale a Aviatiei (FAA) din SUA si ai Directiei Aviatiei Civile din Franta. Directorul general al companiei, Nicolae Demetriade, ne-a declarat ca este vorba de aeronava "Transilvania", care in 1994 a avut o aterizare "brutala" pe aeroportul din Paris. Reamintim ca Tarom are in dotare doua aparate A 300-600 achizitionate de la constructorul francez in urma cu 10 ani. Toate cheltuielile pentru aceasta verificare vor fi suportate de constructor. Aparatul Tarom face parte, alaturi de alte cinci avioane Airbus, din esantionul ales de expertii americani si francezi pentru a fi inspectat. Avioanele apartinand American Airlines, Federal Express, Air France, Tarom si fortelor aeriene germane au fost implicate, de-a lungul exploatarii, in diverse incidente. Din cele sase avioane, doua sunt aeronave A 300-600 detinute de American Airlines, acelasi model ca acela care s-a prabusit la scurt timp dupa decolarea de pe Aeroportul international Kennedy, in urma desprinderii unei parti din coada. Accidentul a fost primul de acest gen pentru un avion de linie. Toate cele 260 de persoane aflate la bord si-au pierdut viata, impreuna cu cinci persoane aflate la locul prabusirii, in cartierul Queens din New York. American Airlines a indicat, la 15 martie, ca a finalizat examinarea unuia dintre cele doua avioane si ca nu a identificat nici o defectiune. Compania intentiona sa inspecteze si celalalt avion la sfarsitul saptamanii trecute. La un alt avion A 300-600, care a pierdut pentru scurt timp controlul in timpul unui zbor efectuat in mai 1997, a fost depistata recent o defectiune in sectiunea verticala a cozii, desi Airbus a indicat ca avionul poate zbura in conditii de siguranta chiar si cu aceasta defectiune. Dupa accidentul din noiembrie, FAA a dispus efectuarea unor inspectii vizuale la alte aeronave A 300-600, insa cele sase avioane selectate urmeaza a fi examinate cu ajutorul unor echipamente cu ultrasunete. Procedura implica desprinderea cozilor si va necesita mai multe zile pentru fiecare avion. FAA a indicat, prin purtatorul sau de cuvant, ca doreste sa introduca o noua regula ce impune inspectarea avioanelor care sunt supuse unor forte laterale puternice in timpul zborurilor. Asemenea forte sunt exprimate, in mod obisnuit, printr-o unitate de masura denumita G, un G fiind egal cu forta gravitatiei. Avionul care s-a prabusit a suferit impactul unor forte de 0,4 G, conform Comitetului National pentru Siguranta Transporturilor.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite