Tranzacţie majoră pe piaţa de livrări: Glovo cumpără Foodpanda din România şi din ţările din regiune

0
0
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Glovo, una din cele mai mari companii de livrare din România şi din lume, va cumpăra o serie de afaceri de la platforma de livrări Delivery Hero, inclusiv business-ul foodpanda din România.

Astfel, Delivery Hero a semnat mai multe acorduri cu compania spaniolă Glovoapp23, în data de 26 mai, privind vânzarea afacerilor companiei din România, Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Muntenegru şi Serbia. Valoarea totală a tranzacţiilor se ridică la 170 milioane de euro.

Delivery Hero deţine o participaţie la Glovo din 2018 şi, la momentul încheierii contractelor de vânzare, deţine o participaţie de aproximativ 44%. Prin urmare, Glovo este considerată o afacere strâns legată de Delivery Hero.

Conform termenilor acordurilor de vânzare, Glovo va achiziţiona 100% din capitalul social al Foodpanda România RO S.R.L (România); 100% din capitalul social al Delivery Hero Bulgaria EOOD (Bulgaria); 100% din capitalul social al Pluton d.o.o. (Serbia), care deţine 100% din capitalul social al Donesi d.o.o. Podgorica (Muntenegru) şi Donesi d.o.o. Banja Luka (Bosnia şi Herţegovina).

De asemena, vor fi achiziţionate anumite active ale Delivery Hero Croatia d.o.o. (Croaţia), constând în principal din contracte cu restaurante şi baza de clienţi precum şi anumite active ale Delivery Hero Dmart S.R.L. (Dmart România), constând în principal din contracte de închiriere, contracte cu furnizorii de produse alimentare, mobilier şi corpuri de iluminat.

Platformele Delivery Hero din ţările menţionate vor fi redenumite sub marca companiei Glovo într-o fază de tranziţie de 6 luni.

Tranzacţiile din Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Muntenegru şi Serbia vor fi încheiate în următoarele săptămâni, sub rezerva îndeplinirii anumitor condiţii.

Se preconizează că tranzacţia din România se va încheia până în primul trimestru al anului 2022, sub rezerva îndeplinirii anumitor condiţii şi a aprobărilor de reglementare necesare. În această perioadă, cele două platforme, foodpanda şi Glovo, vor opera complet independent, având politici de piaţă separate.

„Delivery Hero a construit în ultimii ani o afacere de top în regiunea Balcanilor. Cu toate acestea, cu o mulţime de priorităţi operaţionale pe farfuria noastră, credem că Glovo ar fi mai bine poziţionat pentru a continua să construiască o experienţă uimitoare pentru clienţii noştri din această regiune”, spune Niklas Östberg, CEO şi co-foundator al Delivery Hero.

„Întotdeauna a fost esenţial pentru strategia noastră pe termen lung să ne concentrăm pe pieţe unde vedem oportunităţi clare de a conduce şi unde putem construi o afacere durabilă. Europa Centrală şi de Est este o parte importantă din acest plan. Regiunea a acceptat cu adevărat platforme de livrare şi suntem foarte încântaţi să ne consolidăm prezenţa şi să ne creştem amprenta în ţările care continuă să arate un potenţial enorm pentru creştere”, spune Oscar Pierre, CEO Glovo.

Foodpanda.ro, parte a grupului Delivery Hero, este cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România şi colaborează cu peste 6.000 de comercianţi (restaurante şi retaileri) din Bucureşti, şi marile oraşe din ţară.

Mai multe - Economie

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite