Sven Marinus, CEO Sodexo România: Alege-ţi un şef care să te ajute să te dezvolţi din punct de vedere personal şi să avansezi în carieră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sven

Alege-ţi un şef care să te ajute să te dezvolţi din punct de vedere personal şi să avansezi în carieră. Acesta pare să fie cel mai bun sfat pe care Sven Marinus, actualul CEO al Sodexo România l-a primit vreodată şi l-a urmat cu sfinţenie.

Sven Marinus s-a alăturat echipei Sodexo Benefits & Rewards în Belgia, în anul 2013, şi a ocupat iniţial funcţia de director de vânzări, pentru ca ulterior să preia şi rolul de customer service. Înainte de a se alătura echipei Sodexo, el a lucrat pentru Alfacam Group, Accor Services şi Brussels Airlines. Din 2017, acesta se află la cârma subsidiarei locale a Sodexo.

Dacă îl întrebi, şeful Sodexo România îţi va spune că cel mai mare risc pe care şi l-a asumat vreodată a fost acela de a accepta rolul de CEO.  

„Cu fiecare pas pe care îl faci în afara zonei de confort te supui riscului de a deveni expus. Atunci când accepţi un rol de CEO eşti responsabil pentru rezultatele pe care le obţine compania şi îţi asumi un risc. Trebuie să înveţi să înveţi să gestionezi acest risc”, mărturiseşte el.

Nu există o reţetă a succesului „bătută-n cui”, pe care să o poţi urma pentru a avea o carieră nemaipomenită. Depinde totuşi, adaugă el, în primul rând, de cum te raportezi la succes şi cum defineşti succesul.

„Eu cred că o persoană de succes este cea care se simte bine la locul de muncă şi căreia îi place ceea ce face. Este important să existe un echilibru între viaţa personală şi cea profesională, între pasiune şi muncă. Dacă eşti talentat sau pasionat de ceva, ar trebui să găseşti o cale de a valorifica acest lucru în activitatea profesională, astfel încât ceilalţi să se bucure de rezultatele obţinute”, explică CEO-ul Sodexo România.

În opinia sa, o afacere sustenabilă ar trebui să aibă un impact pozitiv asupra societăţii şi să aducă valoare adăugată comunităţii în care este stabilită. Indiferent de segmentul de afaceri în care activează sau de locul în care îşi desfăşoară activitatea, angajaţii sunt nucleul afacerii, astfel încât, atunci când o organizaţie ţinteşte să aibă succes, trebuie să creeze cele mai bune condiţii de lucru, pentru a stimula implicarea angajaţilor: un loc unde oamenii sunt respectaţi, sunt plătiţi corect şi primesc un pachet de beneficii competitiv, crede Sven Marinus. „Dacă oamenii nu se simt implicaţi, afacerea nu poate deveni excepţională”, continuă el.

A greşi? Face parte din antreprenoriat şi, de asemenea din asumarea riscurior. Astfel, cea mai mare greşeală pe care spune că a făcut-o până în acest moment a fost să delege anumite responsabilităţi unor persoane care nu erau pregătite. „În astfel de situaţii, trebuie să găseşti un echilibru între a acorda încredere şi a menţine controlul. Astfel de întâmplări pot fi îndreptate dacă lucrezi cu oamenii şi dacă le oferi coaching să îi ajuţi să crească şi să îşi asume mai multe responsabilităţi, sau prin preluarea şi asumarea sarcinilor, până când găseşti persoana potrivită”, mai spune el.

În liceu, Sven Marinus a studiat latină-matematică, ceea ce recunoaşte că i-a creat o bază foarte bună pentru a învăţa limbile străine cu uşurinţă. Înainte de a începe facultatea, el a participat la un program de schimb de experienţă în Brazilia, unde a studiat la Colegio Padre Antonio Vieira din Rio de Janeiro. De asemenea, are două masterate, unul în Inginerie Comercială şi altul în Informatică de Management acordat de Universitatea din Anvers. În timpul facultăţii a participat la două programe de schimb de studenţi în SUA, la Universitatea Georgetown, pentru o şcoală de vară şi a studiat un semestru la Universitatea Marquette.

„Cred că educaţia, oportunitatea de a participa la schimburi de experienţă internaţionale şi interacţiunea cu oameni care provin din culturi şi medii diferite au avut o contribuţie importantă în dezvoltarea mea şi a carierei mele. De aceea, apreciez că în ziua de astăzi, tinerii se pot implica în multe proiecte, iar sfatul meu este să profite din plin de această perioadă. De exemplu, programele de internship sau mobilităţile de studiu internaţionale creează contextul perfect pentru a-i ajuta să descopere cine sunt, ce le place şi ce îi face fericiţi”, adaugă el.

Cei din Generaţia Z şi Millenials înţeleg cel mai bine acest beneficiu, continuă CEO-ul Sodexo România, „se implică în proiecte de voluntariat, sunt flexibili şi călătoresc foarte mult, iar acest stil de viaţă creează contextul perfect pentru a-i ajuta să devină oameni valoroşi”.

Sodexo a intrat pe piaţa din România în urmă cu 20 de ani, oferind tichete de masă pe format de hârtie. De atunci, a emis peste 3,1 de miliarde de vouchere şi doar în 2017 a servit peste 206 milioane de mese angajaţilor români.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite