Studiu ING Bank: Ce ar face românii într-o zi de 26 de ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Elena Deacu
Foto Elena Deacu

ING Bank România a realizat un nou studiu pentru a vedea în ce mod românii s-au adaptat noilor realităţi aduse de pandemie, dacă simt că au mai mult timp pentru ei şi cum şi-au reevaluat priorităţile în timpul pandemiei.

„Rezultatele studiului demonstrează capacitatea noastră de a ne adapta şi de a reuşi să ne bucurăm de viaţă, chiar şi în cele mai dificile situaţii. Cred că toţi simţim acum mai mult ca niciodată nevoia de a fi alături de cei apropiaţi, să ne relaxăm sau să facem lucruri pentru noi, oricât de mici. În ciuda faptului că pandemia a impus mai multe restricţii care ne-au limitat posibilităţile de socializare pentru propria noastră siguranţă, ne-am repliat şi am reuşit să găsim alternative, unele mai creative ca altele. Şi tocmai acest spirit este sărbătorit prin noua noastră direcţie de brand, lansată de curând în România. Noi le spunem clienţilor noştri ‘do your thing’, ING este aici să te susţină ca să te poţi ocupa de ceea ce iubeşti.”, a declarat Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare şi CSR ING Bank România.

Ce motivaţii au românii în spatele hobby-urilor 

Rezultatele studiului arată faptul că românii pot fi caracterizaţi drept persoane extrovertite, care pun mare preţ pe socializarea cu familia şi prietenii. Aceştia au nevoie activităţi care să le ofere deschidere, conexiune şi libertate de exprimare. Pentru jumătate dintre respondenţi, hobby-urile sunt un prilej de a socializa şi a se simţi incluşi în comunitate. 19% dintre respondenţi declară că hobby-urile pe care le aleg au scopuri de dezvoltare personală, iar 17% spun că activităţile pe care le practică îi ajută să schimbe în bine lumea din jurul lor şi să se simtă utili. Mai mult, 15% susţin că practică hobby-uri pentru a se simţi mai veseli şi pentru menţinerea echilibrului emoţional.

Activităţile afectate în perioada pandemiei

Pandemia a afectat puternic opţiunile românilor în materie de hobby-uri şi petrecere a timpului liber, limitând interacţiunea socială. Astfel, atunci când au fost întrebaţi despre activităţile care le lipsesc cel mai mult, majoritatea respondenţilor au invocat activităţi de socializare, precum distracţia cu prietenii (64%), aniversările şi ocaziile speciale sărbătorite împreună cu cei dragi (56%), călătoriile (54%), servirea mesei la restaurant (53%), socializarea în baruri şi terase (52%), mersul la cinema (51%), precum şi participarea la concerte şi festivaluri (48%). 

Ce soluţii au găsit 

Deşi activităţile de socializare faţă în faţă le-au lipsit cel mai mult, 46% dintre români au ales să stea în siguranţa şi confortul propriului cămin pentru a urmări mai multe filme şi seriale. Pe locul doi şi trei în preferinţe s-au aflat petrecerea timpului pe reţelele de socializare (37%) şi mai mult timp petrecut cu partenerul de viaţă şi cu familia (36%). 34% s-au odihnit mai mult, tot atâţia au ascultat muzică şi 32% au citit cărţi. Următoarele pe lista de preferinţe în timpul pandemiei au fost activităţile domestice precum gătitul, renovarea casei sau grădinăritul.

Doar trei din 10 români consideră că au mai mult timp decât înainte. Însă dacă ziua ar avea cu două ore în plus, patru din 10 români ar dori să doarmă mai mult, şi trei din 10 ar opta pentru activităţi recreaţionale ca mersul în natură sau cititul. 

Inspiraţia românilor pentru noi hobby-uri

Ca sursă de inspiraţie pentru hobby-uri sau opţiuni noi de petrecere a timpului liber, românii s-au inspirat cel mai mult citind articolele de pe internet (34%), de la familie (34%) şi din videoclipurile de pe YouTube (27%). Însă doar 34% dintre români declară că au descoperit o nouă ocupaţie favorită în timpul pandemiei.

ING şi-a propus să aducă inspiraţie românilor din rândul românilor şi a lansat un concurs naţional unde protagonişti sunt cei care au avut curajul să îşi schimbe planurile cu unele noi, cei care au continuat să facă lucruri importante pentru ei în ciuda pandemiei. Fie că e vorba de premii de sezon sau o doză mică de faimă (noile planuri ale unor câştigători pot să apară pe canalele de Social Media ale băncii, pe panouri publicitare sau să se audă la un matinal de radio), participanţii le pot obţine trimiţând poze sau video-uri cu hobby-urile lor pe platforma dedicată. 

Cercetarea Hobby-uri şi activităţi recreaţionale ale românilor a fost realizată de Unlock Market Research pe un eşantion naţional, reprezentativ, format din 600 de persoane cu vârste între 18 şi 55 de ani, care utilizează cel puţin un serviciu financiar. 52% din respondenţi au fost femei şi  48% bărbaţi, iar 69% dintre intervievaţi au studii superioare. Metodologia folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interviews). 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite