Studiu: 66% din români vor să taie din cheltuieli, din cauza crizei COVID-19

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Circa 66% dintre românii intenţionează să îşi ajusteze cheltuielile, arată un studiu privind comportamentul financiar în contextul pandemiei COVID-19 realizat de BNP Paribas Personal Finance, pe cei 650.000 de clienţi ai companiei sub care lucrează în România, Cetelem.

Dintre aceştia 33% spun că ar dori să economisească mai mult, iar 33% au în vedere să reducă sumele cheltuite.

Simona Tărtăcuţă, director Marketing şi Produse, a declarat: „Studiul ne-a arătat că preocuparea românilor pentru economii a fost cu 11% mai mare faţă de 2018, cea mai importantă creştere din Europa, cu peste 18 procente deasupra mediei UE (69% vs. 51%), iar intenţia de a cheltui mai mult a scăzut faţă de anul anterior cu 13 procente (50% în 2020 vs. 63% în 2019). Putem concluziona că această direcţie către reducerea consumului s-a accentuat în contextul COVID-19”.

Conform studiului, impactul general al pandemiei resimţit de clienţi a fost unul ridicat, 62% declarând că au avut de suferit.

Impactul contextului COVID 19 asupra comportamentului financiar

În ceea ce priveşte categoriile de produse pe care le vor cumpăra mai mult decât de obicei, se menţine preferinţa pentru produse de igienă (31%) şi produse alimentare (28%) aceste produse fiind achiziţionate în cantităţi mai mari pe fondul incertitudinii sporite din perioada de început a pandemiei. La fel stau lucurile şi pentru categoria electrocasnice, 14% dintre respondenti declarând că vor investi mai mult în aceste tipuri de produse care echipează universul casei.

Şi alegerea modalităţii de plată va fi diferită. Conform răspunsurilor primite, 18% dintre participanţii la studiu intenţionează să îşi realizezeze cumpărăturile online, iar 36% vor utiliza Internetul mult mai frecvent decât în perioada anterioară pandemiei.

Atitudinea faţă de creditare

Cercetarea realizată în rândul clienţilor BNP Paribas Personal Finance SA Sucursala Bucureşti a arătat că aproape două treimi dintre persoanele chestionate s-ar simţi confortabil să acceseze o formă sau alta de creditare: 33% nu ar avea o problemă să acceseze un credit pe termen mediu pentru bunuri şi servicii, 23% orice tip de credit şi 14% ar fi în regulă şi cu un credit pe termen lung. 76% dintre persoane au avut un credit în ultimul an, majoritatea (47%) alegând creditul de nevoi personale şi o durată de cinci ani ca perioadă de creditare preferată (49%). Creditele de nevoi personale sunt preferate de cei care au declarat că intenţionează să facă un credit în următoarele 12 luni, 30% dintre aceştia intenţionând să aleagă acest tip de creditare.

70% dintre persoanele chestionate declară că au avut nevoie să efectueze achiziţii în ultimii trei ani pe care nu le-ar fi putut realiza doar prin resurse proprii, iar 67% dintre acestea au apelat la credit pentru a acoperi întreaga sumă. Printre bunurile cel mai frecvent cumpărate de clienţi se numără electrocasnicele mari şi aparatele de aer condiţionat (31%), aparate electronice (TV, radio, media playere) şi IT (25%) şi produse pentru reparaţii sau întreţinere în locuinţă (24%).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite