Uber şi Taxify, front comun împotriva modificărilor la legea taximetriei: Pot duce la limitarea sau dispariţia serviciilor alternative de transport urban

Uber şi Taxify, front
comun împotriva modificărilor la legea taximetriei: Pot duce la limitarea sau
dispariţia serviciilor alternative de transport urban

Foto Shutterstock

Companiile de car-sharing Uber şi Taxify spun că modificările pe care le aduce Guvernul la legea taximetriei pot duce la limitarea sau dispariţia serviciilor alternative de transport urban şi cer autorităţilor să amâne ordonanţa de urgenţă.

Guvernul a lansat un proiect de ordonanţă de urgenţă de modificare a legii taximetriei, prin care şoferii prinşi că transportă pasageri fără autorizaţie de taxi sunt amendaţi la fiecare abatere.

Uber şi Taxify susţin, într-o poziţie comună, că proiectul de OUG pentru modificarea legii taximetriei poate duce la limitarea sau dispariţia serviciilor alternative de transport urban. Cele două companii solicită amânarea ordonanţei, până când este creat un cadru de reglementare pentru companiile de car-sharing.

„Apreciem deschiderea Guvernului la dialog şi îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislaţiei de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate şi nu interzise. Până când vom avea şi în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor ţări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţa de Urgenţă, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori şi a zecilor de mii de şoferi care folosesc platformele noastre pentru a-şi câştiga existenţa”, susţin cele două companii.

Potrivit lor, peste 2 milioane de oameni din România folosesc în mod activ Uber, Taxify sau alte aplicaţii similare. Unul din 10 români folosesc şi apreciază aceste servicii pentru că sunt accesibile, sigure, de calitate şi de încredere. Conform unui studiu IRES, 7 din 10 tineri văd aplicaţiile noastre ca pe o alternativă la maşina personală, în timp ce  9 din 10 îşi doresc ca autorităţile să încurajeze dezvoltarea acestui tip de servicii alternative şi să nu le limiteze.

„Până acum, această nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de Euro la economia locală, în doar câţiva ani. În acelaşi timp, am contribuit la crearea şi menţinerea a zeci de mii de locuri de munca care aduc noi taxe la bugetele publice. Potenţialul este unul considerabil, iar angajamentul nostru comun este să investim în continuare în dezvoltarea acestei industrii în România. Ne dorim să lucrăm cu autorităţile pentru a ajuta la eficientizarea transportului urban, reducerea poluării şi rezolvarea crizei parcărilor din marile oraşe. Împărtăşim părerea industriei de taxi că este nevoie de o actualizare a cadrului legislativ, însă credem că aceste schimbări trebuie să favorizeze dezvoltarea industriei de mobilitate”, conchid reprezentanţii Uber şi Taxify.

Citeşte şi:

Compania de ride hailing Taxify anunţă că va funcţiona de acum înainte sub brandul Bolt

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: