Tarom, acuzată că muşamalizează cauzele unei aterizări neprevăzute: „Condiţiile meteo nefavorabile“ erau de fapt o defecţiune tehnică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorul naţional aerian Tarom a fost acuzat de mai mulţi pasageri că a muşamalizat cauzele pentru care o aeronavă care zbura pe ruta Bucureşti – Baia Mare a efectuat o aterizare neprevăzută la Cluj-Napoca. Ei spun că, deşi Tarom preciza într-un comunicat că a fost vorba de condiţii meteo nefavorabile, cauza opririi a fost o defecţiune tehnică, scrie Libertatea.

Marţi, Tarom trebuia să opereze un zbor pe ruta Bucureşti – Baia Mare, cu 34 de pasageri la bord, care urma să aterizeze în Baia Mare în jurul orei 08.30 dimineaţa. La jumătate de oră după decolare, pasagerii au povestit pentru Libertatea că pilotul i-a anunţat că a apărut o defecţiune tehnică. Drept urmare, aeronava a trebuit să aterizeze la Cluj-Napoca.

Marţi, într-un comunicat, compania nu preciza acest lucru, menţionând doar condiţiile meteo: „Aeronava tip ATR a întâmpinat un front de aer cu temperaturi deosebit de scăzute la trecerea Munţilor Carpaţi. Condiţiile de ploaie de la Bucureşti, concomitente cu temperaturile neobişnuit de scăzute pentru această perioadă, au determinat echipajul să aleagă aterizarea în deplină siguranţă pe aeroportul din Cluj-Napoca”.

Însă într-un răspuns oferit Libertatea, Tarom a recunoscut că aeronava ATR42 a avut probleme tehnice, provocate, într-adevăr, de temperaturile scăzute, care au blocat maneta de putere a aeronavei. Cauza acestui blocaj a fost lipsa lubrifierii suficiente a unor cabluri din motor.

„În momentul în care a coborât altitudinea s-a remediat problema tehnică. Dar, safety first, s-a hotărât comandantul foarte bine să aterizeze. Pasagerii au fost protejaţi”, a declarat purtătorul de cuvânt al Tarom, Cristian Blană.

El a precizat că, atunci când a transmis comunicatul oficial, nu avea la dispoziţie detaliile privind maneta de putere.

Pasagerii au acuzat Tarom de o tentativă de muşamalizare, ca să nu li se dea despăgubiri pentru întârziere. TAROM a promis însă pasagerii vor fi despăgubiţi, dacă solicită acest lucru, ţinând cont că zborul a avut peste trei ore întârziere.

Potrivit Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor, pentru întârzieri de peste trei ore, cum este cazul aici, la distanţa la care a avut loc zborul pasagerii ar putea primi 250 de euro. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite