Revoluţie la Poşta Română, din cauza pandemiei: românii, îndemnaţi să folosească serviciile online. Pensionarii vor fi contactaţi telefonic. Orar modificat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Adevărul
Foto Adevărul

Poşta Română scurtează programul de lucru cu publicul şi cere românilor să folosească serviciile online, în cadrul măsurilor de limitare a răspândirii coronavirusului.

Începând cu data de 17 martie, până în data de 1 aprilie 2020, programul  de lucru al tuturor oficiilor poştale va fi în intervalul orar 10.00 – 18.00, faţă de .un program cuprins ântgre orele 8,00 şi 19,30 (de luni până vineri) cum este ân prezent în majoritatea oficiilor poştale.

Totodată, începând cu sâmbătă, 21 martie, activitatea tuturor oficiilor poştale se va suspenda în perioada weekend-ului, până în data de 1 aprilie, cu posibilitate de prelungire, în funcţie de situaţie. Compania va reanaliza periodic măsurile şi termenele impuse, în funcţie de evoluţia situaţiei COVID-19. 

Pentru a scurta timpul de aşteptare la ghişeele poştale, compania recomandă tuturor clienţilor accesarea serviciului online MyAWB, disponibil pe website-ul Poştei Române, care le va permite completarea rapidă a formularelor necesare, prin mijloace electronice (telefon, tabletă, laptop etc).

În acest fel, clienţii se pot prezenta la ghişeele poştale cu formularele precompletate anterior pe care le pot accesa de la adresa www.posta-romana.ro, secţiunea „Completează formulare”, de unde pot imprima şi confirmări de primire şi mandate poştale.

Mai mult, Poşta Română face apel la clienţi să folosească metoda de plată cu cardul bancar, de câte ori au posibilitatea, în oficiile poştale dotate cu POS-uri pentru a evita manevrarea bancnotelor.

Totodată, pentru a evita aglomerarea subunităţilor poştale, în incinta acestora se va permite accesul concomitent al unui număr limitat de persoane. Astfel, recomandăm ca în interiorul unei subunităţii poştale să nu se afle mai mult de două persoane la ghişeu, în timp ce restul clienţilor vor fi rugaţi să aştepte în afara oficiului poştal.

De asemenea, potrivit măsurilor de prevenire şi limitare a eventualei răspândiri a virusului COVID-19 transmise de către Ministerul Sănătăţii, distanţa dintre persoane trebuie limitată la 2 metri. 

 

Tot în sensul prevenirii răspândirii COVID-19, clienţii vor fi rugaţi să folosească instrumente de scris proprii pentru semnarea documentelor. Dacă există cazuri în care clienţii nu dispun de aşa ceva, li se vor pune la dispoziţie de către angajaţii Poştei Române, după care acestea vor fi  dezinfectate. 

Toate subunităţile poştale sunt sau vor fi dotate cu săpun, dezinfectanţi de mâini şi suprafeţe, măşti şi mănuşi, stocurile necesare urmând să fie reîmprospătate periodic, iar salariaţii vor fi instruiţi de către directorii de Oficii Judeţene de Poştă cu privire la modalitatea de utilizare a acestora şi aplicarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID-19. 

Dezinfectantul de mâini va fi pus şi la dispoziţia clienţilor companiei, în toate oficiile poştale, iar suprafeţele de lucru se vor igieniza cu dezinfectant de suprafeţe, o dată la 2 ore sau la nevoie. 

Pe lângă măşti şi mănuşi, factorii poştali care distribuie trimiterile şi prestaţiile sociale beneficiarilor aflaţi în izolare la domiciliu vor fi dotaţi şi cu ochelari de protecţie, maşina cu care se face distribuire fiind dotată totodată şi cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool. 

Factorii poştali vor încerca să contacteze telefonic (în măsura în care există un număr de contact) beneficiarii cărora urmează să le fie distribuite prestaţiile sociale, informându-i despre ora aproximativă la care distribuirea va avea loc.

Factorii poştali au fost instruiţi să păstreze distanţa de 2 metri faţă de persoanele izolate cărora urmează să li se distribuie prestaţiile sociale. Aceştia nu vor intra în locuinţa clienţilor, distribuirea realizându-se la uşă/poartă. Clienţii sunt rugaţi să utilizeze instrumentele proprii de scris. 

Compania oferă posibilitatea clienţilor autoizolaţi/izolaţi, să primească informaţii despre modul de operare al companiei, privind furnizarea prestaţiilor sociale/trimiterilor poştale, prin CALL CENTER la telefon 021.9393. De asemenea, la adresa www.posta-romana.ro se vor actualiza constant informaţiile cu privire la orarul de funcţionare al subunităţilor poştale, precum şi alte informaţii de interes pentru clienţi.

„Ne asigurăm, în permanenţă, de reînnoirea stocurilor de echipamente şi materiale sanitare. Considerăm că, printr-un comportament responsabil, controlat şi bine informat, putem depăşi împreună această perioadă. În funcţie de evoluţia situaţiei actuale, vom lua măsuri imediate şi vom încerca să găsim soluţii care să protejeze atât salariaţii poştali, cât şi clienţii Poştei Române, care este şi va rămâne parte a comunităţii”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite