Preţurile maşinilor ar putea să rămână în continuare ridicate, chiar dacă criza semiconductorilor se va rezolva

Preţurile maşinilor ar putea să rămână în continuare ridicate, chiar dacă criza semiconductorilor se va rezolva

În ultimul an, lanţurile globale de aprovizionare au fost afectate de o altă problemă şi anume penuria de semiconductori cauzată de pandemie, care a afectat producţia de maşini, console de jocuri, electrocasnice şi multe altele.

Chiar dacă există semne că producţia de semiconductori începe să se redreseze, se estimează că ar putea dura cel puţin un an pentru ca penuria să se tempereze, explică, în exclusivitate pentru „Adevărul”, Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul XTB România, casă de brokeraj pe bursele internaţionale. 
 
Înainte de pandemie, producătorii de automobile obişnuiau să se bazeze pe furnizori de semiconductori. Acum se întrec pentru a stabili relaţii cu producătorii de cipuri pentru a crea linii directe de aprovizionare. Concurenţa rămâne puternică, cererea fiind în continuare solidă şi din restul sectoarelor de electronice. 
 
Potrivit unor ştiri, până şi Tesla a avut în vedere opţiunea de a cumpăra o fabrică de cipuri. Deşi poate părea o reacţie exagerată la momentul respectiv, ceea ce a urmat pe tot parcursul anului 2021 părea să le susţină cauza. 
 
Producătorii de maşini din întreaga lume au fost forţaţi să suspende operaţiunile de producţie din cauza stocurilor scăzute şi sunt hotărâţi să evite astfel de situaţii în următorii ani, spune analistul XTB România..
 
Această practică de gestionare a stocurilor ar putea dura o perioadă deoarece unii producători de semiconductori, inclusiv Intel, sugerează că această criza ar putea continua până în 2023.
 
Companiile de automobile ar putea adopta în cele din urmă o abordare hibridă atunci când cererea şi oferta îşi regăsesc echilibrul, având în vedere că perioada de viaţă a anumitor cipuri este scurtă.
 
Potrivit unui raport al IC Insights, a fost atins un nivel record de cheltuieli de capital în industria globală a semiconductorilor în acest an, estimându-se că va fi atins un maxim istoric de 152 de miliarde de dolari în 2021. Aceasta este o creştere de 34% faţă de anul trecut şi a doua cea mai mare creştere anuală de avansul de 41% din 2017, atrage atenţia Radu Puiu, de la XTB. 
 
Acest nivel depăşeşte cifra record de anul trecut de 113,1 miliarde de dolari şi arată modul în care producătorii încearcă să gestioneze cererea în creştere de cipuri.
 
Perspectivele par totuşi să se îmbunătăţească. Toyota, cel mai mare producător auto din lume, a anunţat în noiembrie planuri de a reveni la capacitatea maximă de producţie. 
 
Pe de altă parte, guvernele intenţionează să susţină ameliorarea problemei prin dezvoltarea de noi capacităţi de producţie. Administraţia Biden alocă 52 de miliarde de dolari pentru a stimula producţia de cipuri în SUA. De asemenea, Uniunea Europeană promite 160 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea producţiei de cipuri.
 
În acelaşi timp, directorii executivi ai Intel, Nvidia şi TSMC se aşteaptă ca deficitul de cipuri să continue până în 2023. CEO-ul IBM are cea mai pesimistă prognoză, spunând că deficitul ar putea dura până în 2024.
 
În plus, deşi aceste probleme de aprovizionare se vor rezolva, preţurile maşinilor pentru consumatori ar putea să rămână în continuare ridicate, este de părere analistul XTB România.
 
Un potenţial efect al lipsei de cipuri poate fi observat prin decizia producătorilor auto de a suspenda producţia anumitor modele, iar aici alegerea poate fi influenţată în special de popularitatea modelului. 
 
În România, Dacia pare să fi luat decizia de a nu mai afişa versiunea pick-up a DACIA Duster pe site-ul web, renunţând astfel la promovarea modelului care nu era atât de important pentru companie, explică Radu Puiu.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările