Pandemia i-a obligat pe români să economisească bani. Pentru ce produse nu au fost dispuşi să facă compromisuri

Pandemia i-a obligat pe români să economisească bani. Pentru ce produse nu au fost dispuşi să facă compromisuri

Foto shutterstock

Pandemia i-a obligat pe mulţi români să economisească bani, arată datele unui sondaj realizat de Picodi.com, potrivit cărora, mai mult de jumătate dintre persoanele chestionate (60%) au recunoscut că au cumpărat mai multe produse la reducere în ultimul an, decât înainte.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit sursei citate, categoriile de produse cumpărate cel mai frecvent la reduceri includ îmbrăcăminte şi încălţăminte, articole sport şi electrocasnice. Produsele cumpărate cel mai puţin la reducere sunt cele pentru îngrijirea copiilor, accesoriile pentru animale şi maşinile (piese auto).
 
„Există produse pentru care românii sunt dispuşi să le aştepte în loc să le cumpere la preţul iniţial. Acestea includ îmbrăcăminte şi încălţăminte (91%), electrocasnice (88%), cosmetice şi parfumuri (84%), articole sportive (73%) servicii legate de călătorii şi agrement (72%).”, transmit analiştii Picodi.
 
Conform acestora, pe de altă parte, există unele categorii de produse pentru care românii nu doresc sau nu pot aştepta – şi le cumpără indiferent dacă există sau nu reduceri. 
 
Acestea includ alimente la livrare (65% nu doresc să aştepte reduceri), medicamente (68%), alimente (59%), bunuri pentru animale de companie (50%) sau produse pentru îngrijirea copiilor (51%).
 

De ce cumpără consumatorii români la reduceri

Cel mai frecvent răspuns (77%) în rândul femeilor respondente a fost că pot economisi mulţi bani datorită reducerilor, la fel ca şi în rândul bărbaţilor (60%). Al doilea cel mai popular răspuns atât în rândul bărbaţilor, cât şi al femeilor (62%, respectiv 49%) a fost că preţul iniţial este excesiv.
 
Potrivit analizei, 23% dintre femei şi 43% dintre barbate susţin că nu cumpără la reducere, deoarece consideră că produsele de înaltă calitate îşi merită preţul lor standard. 
 
De asemenea, 12% dintre femei şi 16% dintre bărbaţi ignoră reducerile deoarece pur şi simplu nu îşi fac griji cu privire la preţuri.  Totodată, 8% dintre femei cred că produsele reduse sunt de calitate slabă sau învechite, şi până la 16% dintre bărbaţi împărtăşesc această opinie.
 
Uneori românii cumpără produse la vânzare şi nu le folosesc niciodată. Primele 5 categorii de produse aruncate sau lăsate nefolosite sunt: îmbrăcăminte şi încălţăminte, alimente, articole sportive, cosmetice şi parfumuri, lenjerie.
 
Analiza Picodi arată că există multe modalităţi de a economisi bani, printre cele mai populare ar fi  pliantele magazineloe care s-au plasat pe primul loc. 
 
„10% dintre români cunosc această metodă şi o folosesc în mod regulat şi până la 35% o folosesc din când în când. 18% din participanţi au recunoscut că ştiu despre această metodă, dar nu o folosesc şi 37% nu ştiu deloc ce este.”, arată datele pubicate de Picodi.
 
Pe de altă parte, serviciile de cupoane sunt utilizate în mod regulat de al doilea procent dintre cei chestionaţi (16%). 23% le folosesc uneori, 6% le cunosc şi nu le folosesc, iar 55% au afirmat că nu ştiu despre existenţa serviciilor de cupoane.
 
În al treilea rând au fost serviciile de comparare a preţurilor – 10% le folosesc în mod regulat. 24% le folosesc din când în când, 16% le cunosc şi nu le folosesc, în timp ce 50% nu le cunosc deloc.
 
Serviciile de cashback nu sunt foarte comune (67% dintre consumatorii chestionaţi nu ştiu ce sunt), similar cu aplicaţiile pentru comanda surplusului de alimente nevândute (78%), plug-in-urile de browser cu cupoane (70%) şi rafturile cu produse aproape de data expirării (61%).
 

Ce cred românii despre reclame

Potrivit analizei, peste jumătate (58%) dintre respondenţi consideră că numărul de reclame este acceptabil. Pe de altă parte, doar 5% consideră că există prea multe reclame. 37% consideră că nu sunt prea multe reclame.
 
Se pare că cel mai popular mod de reclame la care sunt expuşi românii este e-mailul – în medie, până la 31 pe săptămână. Pe locul doi se află notificările push din browsere (de 18 ori pe săptămână). Notificările push din aplicaţiile mobile completează podiumul – consumatorii le văd de aproximativ 16 ori pe săptămână.
SMS-urile cu reclame (7 pe săptămână) şi pliantele prin poştă (4 pe săptămână) nu sunt la fel de frecvente.
 
 Sondajul realizat de echipa de analiză Picodi.com a fost realizat pentru a verifica care este atitudinea consumatorilor romani faţă de vânzări şi pentru a descoperi cele mai populare modalităţi de a economisi bani.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările