O aplicaţie românească te ajută să iei Bacul. Planuri mari şi la nivel internaţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:
izibac

Examenul vieţii, Bacalaureatul, este o experienţă adesea stresantă pentru elevii de liceu. Pentru a schimba acest lucru, mai mulţi antreprenori români au creat în 2017 aplicaţia iziBAC, ce oferă o experienţă de învăţare bazată pe joacă. Acum, compania are planuri mari, vrând să lanseze chiar un produs global.

Compania educaţională iziBAC, ce oferă o alternativă de pregătire pentru examenul de Bacalaureat printr-o experienţă digitală de tip joc mobil, utilizând cele mai noi descoperiri la intersecţia psihopedagogiei cu industria jocurilor pe mobil.

„Sunt profesor de mai bine de 8 ani de zile şi în cariera mea am învăţat că cele mai bune rezultate educaţionale sunt obţinute atunci când elevul este relaxat şi complet angrenat în experienţa de învăţare. Şi acest lucru se obţine cel mai uşor printr-o experienţă de joacă. Studiile arată că utilizarea unor mecanici de joc atent calibrate conduc la o creştere spectaculoasă a retenţiei informaţiei (cu până la 90%) şi la o creştere masivă a atenţiei elevului (cu 70%). Ne dorim să schimbăm paradigma în educaţie şi perspectiva asupra jocurilor mobile - departe de a fi o distragere de la învăţare, jocurile educaţionale pot sa reprezinte fundamentul său. Educaţia poate fi distractivă”, declară Raluca Stratulat, fondatoarea proiectului.

În prezent compania numără 8 membri, cu expertize complementare, de la dezvoltare software, expertiză educaţională, game design etc. Pentru realizarea conţinutului educaţional, echipa iziBAC a colaborat cu mai bine de 30 de profesori de renume naţional pentru a pune la dispoziţia elevilor quiz-uri şi alte resurse educaţionale. Utilizând un studio foto-video dedicat pentru acest scop, compania colaborează activ cu profesori pentru a realiza lecţii audio şi video captivante, concepute conform conceptului „edutainment” - informaţie utilă, prezentată într-un format dinamic şi captivant.

„Sunt încă mulţi candidaţi la bacalaureat traumatizaţi de idea de a învăţa la română. Îşi cumpără o carte cu eseurile gata făcute şi apoi se sperie că trebuie să înveţe fraze întregi din care nu înţeleg mare lucru. Am încredere că iziBAC le oferă elevilor de liceu scheme logice, scurte şi clare, cu ceea ce este esenţial să ştie pentru a promova cu succes acest examen. Pe lângă scheme, şi seturi de întrebări de antrenament pentru a recapitula mai uşor ideile principale pe care trebuie să le cuprindă eseurile lor”, afirmă Genoveva Cerchez, profesoară de limba română, colaboratoare a proiectului iziBAC.

Dincolo de pregătirea pentru Bacalaureat, iziBAC mai oferă şi cursuri de educaţie nonformală ce acoperă goluri din curricula oficială privind pregătirea adolescenţilor pentru lumea reală, cursuri precum educaţie financiară, antreprenorială, civică etc. Acestea sunt realizate în parteneriat cu entităţi de renume la nivel naţional, precum Entrepreneurship Academy, Şcoala de Valori etc.

„Misiunea noastră este să deservim nevoile educaţionale ale elevilor de liceu. Acest lucru se traduce în obiective de business prin creşterea pâlniei de vânzări, a retenţiei şi satisfacţiei utilizatorilor dar mai ales în monetizarea valorii oferite de funcţionalităţi premium. Modelul nostru este unul freemium, în care mereu vom oferi valoare pentru utilizatorul gratuit, dar vom încerca să angrenăm o economie a învăţării, în care să implicăm cei mai capabili profesori şi chiar elevi, în spiritul conceptului de peer to peer learning - ne dorim să creăm o comunitate de tineri care învaţă, se joacă şi descoperă împreună frumuseţea cunoaşterii”, adaugă Adrian Stratulat, CBDO iziBAC.

Planuri de finanţare

Pornită cu o misiune de impact social pentru educaţia din România, compania iziBAC are acum planuri mari pentru internaţionalizare - doreşte să lanseze un produs global adresat pregătirii pentru examenul SAT în 2021.

Compania este evaluată la 1,5 milioane de euro pre-money şi ţinteşte la venituri de peste 8 milioane de euro în următorii 5 ani.

Compania, înfiinţată în 2017, a investit prin bootstrapping peste 250.000 de euro în dezvoltarea produsului său şi a reuşit să atingă 42.000 descărcări şi peste 3.000 de utilizatori activi lunar. 

Acum, iziBAC plănuieşte să închidă o rundă de finanţare în valoare de 160.000 de euro pentru continuarea efortului de dezvoltare. iziBAC a încheiat un acord pentru aproape jumătate din dimensiunea rundei cu un investitor privat; diferenţa de 100.000 urmează să reprezinte o oportunitate pentru investitorii din reţeaua platformei de crowdfunding SeedBlink. Listarea pe SeedBlink va avea loc pe 8 Decembrie.

Sumele atrase vor fi utilizate pentru a continua efortul de dezvoltare, prin implementarea de funcţionalităţi cheie, precum un mod de joacă multiplayer, o platformă de lecţii audio şi video, extinderea mecanicilor de joc, dezvoltare de funcţionalităţi pentru agregarea unei comunităţi de învăţare şi integrarea unui sistem de testare psihometrică bazat pe AI alături de partenerii de la Brio, o altă companie care s-a lansat cu succes pe platforma SeedBlink.

„La nivel mondial, doar 5% din sectorul educaţional este digitalizat, chiar şi în 2020. Pandemia COVID-19 a scos în evidenţă aceste neajunsuri şi ne forţează sa ne digitalizăm. Sectorul Edtech este într-o creştere spectaculoasă - 16.3% CAGR, urmând să crească de 2,5 ori până în 2025 şi să atingă 404 miliarde de dolari. Este timpul să apreciem atât nevoia de transformare la nivel sectorial cât şi oportunitatea investiţională în educaţie”, declară Adrian Stratulat.

„Suntem foarte bucuroşi că vom continua seria listărilor din domeniul ed-tech, cu un startup cu multă energie pozitivă, care deja atrage elevii către procesul de învăţare prin metode inovative de gamification. Având în vedere că algoritmii pot fi exportaţi şi către alte sisteme educaţionale, sperăm să punem umărul ca o companie românească să revoluţioneze procesul de învăţare la nivel internaţional, afirmă Andrei Dudoiu, co-fondator şi CEO SeedBlink.

Planuri de expansiune internaţională, pe piaţa pregătirii pentru SAT

SAT-ul este un examen standardizat utilizat pentru admiterea în instituţiile de educaţie superioară din Statele Unite ale Americii. Anual este dat de 2,2 milioane de elevi din SUA şi un total de 3 milioane la nivel internaţional, în 7000 de centre din 170 de ţări. Caracterul său global, precum şi competiţia drastică pentru a ajunge în Ivy League (cele mai apreciate universităţi din SUA) crează o piaţă propice pentru perturbare prin inovaţie. Dimensiunea pieţei era de 6,5 miliarde de dolari la nivelul 2019 şi se aşteaptă o creştere susţinută în următorii ani. 

„Cu lecţiile adunate în România, plănuim să lansăm o variantă de iziBAC dedicată să ofere o experienţă de învăţare prin joc (game-based learning) pentru examenul SAT. Pentru realizarea curriculei vom colabora cu profesori aflaţi în top 5 la nivel mondial pe College Board. Este o piaţă extrem de interesantă, unii părinţi plătind până la 10.000 dolari pentru pregătirea copilului lor”, adaugă Raluca Stratulat. 

Ce este iziBAC

iziBAC Educaţional SRL este o companie românească lansată în 2017 care dezvoltă aplicaţii mobile educaţionale. Produsul iziBAC este o aplicaţie mobilă cross-platform (Android şi IOS) care utilizează cadrul de gamificare Octalysis şi concepte de psihopedagogie pentru a induce o experienţă de învăţare optimă, fără anxietate sau percepţia efortului intelectual. Conţinutul educaţional oferit de profesorii parteneri este adaptat sub forma unui quiz ce utilizează avantajele micro-learning şi sub formă de lecţii video şi audio dinamice şi captivante. Natura inovativă a proiectului şi potenţialul de impact social i-au atras de-a lungul timpului o suită de premii, precum Locul 2 pe Europa în cadrul Global Edtech Awards 2020, Microsoft X Award, nominalizarea drept cea mai inovativă soluţie digitală din România la World Summit Awards 2020, premii la secţiunea Educaţie din cadrul prestigioasei Gale a Societăţii Civile, dar mai ales recunoaşterea Comisiei Europene pentru inovaţie, prin Sigiliul de Excelentă.

Aplicaţia mobilă iziBAC îşi propune să uşureze viaţa a peste 478.000 elevi de liceu din România şi peste 3 milioane la nivel global.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite