Guvernul a aprobat planul de restructurare a Tarom. O treime dintre angajaţi vor fi concediaţi, jumătate din directori pleacă acasă

Guvernul a aprobat planul de restructurare a Tarom. O treime dintre angajaţi vor fi concediaţi, jumătate din directori pleacă acasă

Guvernul a aprobat în şedinţa de joi ajutorul de stat care va fi acordat Tarom şi planul de restructurare aferent, care presupune că o treime din angajaţi vor fi concediaţi, jumătate din directori pleacă acasă, iar compania va închide agenţii, potrivit profit.ro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Compania aeriană naţională TAROM are un plan de restructurare, analizat de profit.ro, pentru care a estimat un cost de până la 1,84 miliarde lei (aproximativ 380,3 milioane euro), din care solicită 923,6 milioane lei (aproximativ 190,8 milioane euro) ca ajutor de stat individual de restructurare din partea Guvernului.

Promite în schimb scăderea cu 33% a numărului total al angajaţilor, inclusiv reducerea cu 50% a poziţiilor de management, respectiv reducerea cheltuielilor prin închiderea unor agenţii, optimizarea rutelor operate şi a costurilor privind combustibilul.

Planul prevede că aproape 400 de angajaţi din totalul de 1.600 ai companiei aeriene naţionale Tarom dispar din schema de personal până la sfârşitul anului, fără detalii legate de alte măsuri.

„Procesul de restructurare va avea ca scop atât redimensionarea direcțiilor/departamentelor principale, cât și a departamentelor suport. Ca urmare a implementării planului de restructurare, numărul total al angajaților va scădea cu aproximativ 33%, ceea ce se va traduce în economii de 41.148.500 lei (circa 8,5. milioane euro)/an. Impactul restructurării în cadrul direcțiilor/departamentelor principale se va translata într-o reducere cu 33% a numărului de angajați, respectiv 49% în cazul funcțiilor suport. La nivelul TAROM se prognozează însă şi o reducere cu 50% a pozițiilor de management”, arată documentul.

Va exista de asemenea o optimizare comercială, care va include optimizarea rutelor operate, închiderea unor agenții, generarea de venituri auxiliare prin negociere cu partenerii actuali și aplicarea unor strategii de pricing.

Totodată, în ceea ce privește sediul central, analiza a constatat costurile mari rezultate din vechimea clădirii (construită în anul 1940) și un potențial de economii/câștig prin închirierea unor spații pentru o investiție nouă. Aceste măsuri vor genera venituri nete de aprox. 4,8 milioane lei (aprox. 1 milion euro)/an, începând cu 2023.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările