Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila. Ce lucrări vor fi necesare

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila. Ce lucrări vor fi necesare

Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că Executivul a aprobat, miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila, danele 26 şi 27.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Am aprobat astăzi în şedinţa de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila (danele 26 şi 27)! Pentru derularea acestui proiect a fost realizat un studiu de fezabilitate din care a rezultat că sunt necesare următoarele lucrări: - construcţia unor cheuri verticale tip estacadă, cu o lungime totală de 350 metri liniari pentru danele 26 şi 27; - reabilitarea drumului de utilitate publică 4, care asigură accesul la aceste dane; - dezvoltarea şi modernizarea reţelelor de curent electric, iluminatului pe dane şi pe drumurile de utilitate publică, alimentarea cu apă potabilă a navelor şi a consumatorilor portuari, reţelelor de canalizare pluvială.”, a scris Sorin Grindeanu, miercuri pe Facebook.
 
Potrivit oficialului, valoarea investiţiei este 126,824 milioane lei (cu TVA) iar fondurile sunt alocate prin POIM 2014-2020 şi din surse proprii ale Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Maritime - S.A. Galaţi, iar durata de execuţie a proiectului este de 19 luni.
 
„În prezent sunt în derulare lucrări de modernizare a danelor 31–38, situate în incinta bazinului portuar (docuri), în valoare de 127,13 milioane lei. Portul Brăila este unul dintre cele mai mari porturi româneşti de pe sectorul Dunării cu caracter maritim şi este inclus în reţeaua TEN-T globală, însă o mare parte din construcţiile existente sunt mai vechi de 80 de ani. Acest port are 44 dane (5.069 metri liniari de cheuri de Acostare), din care 27 de dane (în lungime de 3.654 metri liniari) sunt în administrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Maritime - S.A. Galaţi (APDM)”, a completat Grindeanu.
 
Ministrul Transporturilor a mai spus că prin Master planul General de Transport al României a fost stabilit că trebuie luate o serie de măsuri pentru funcţionarea optimă a portului Brăila: „- modernizarea danelor; - descongestionarea drumurilor şi liniilor de cale ferată din port; - reabilitarea drumului de acces din nordul portului; - îmbunătăţirea semnalizării; - creşterea gradului de interoperabilitate cu celelalte moduri de transport”. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările