Cum avansează lucrările la Pasajul Domneşti, următorul care ar putea fi deschis pe Centura Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, a publicat, miercuri, noi imagini de pe şantierul Pasajului Domneşti, următorul care ar putea fi deschis pe Centura Capitalei. Potrivit acestuia, pe segmentul de Nord-Vest al giraţiei suspendate s-a finalizat montarea predalelor şi a început armarea plăcii de supra-betonare.

„Încă o săptămână în care s-a lucrat bine la pasajul Domneşti. Pe segmentul de Nord-Vest al giraţiei suspendate s-a finalizat montarea predalelor şi a început armarea plăcii de supra-betonare.  A început montarea predalelor şi pe segmentul de Sud-Vest al giraţiei suspendate. Continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre Bragadiru, la rampa de urcare dinspre Chiajna, la rampa de coborâre spre Bucureşti, la rampa de coborâre spre Chiajna, precum şi la rampa de urcare dinspre Bucureşti.”, a anunţat oficialul pe pagina sa de Facebook.

Conform sursei citate, continuă realizarea grinzii de parapet de-a lungul rampei de urcare dinspre Chiajna şi a început realizarea grinzii de parapet şi la rampa de coborâre spre Chiajna. 

„Ca să poată continua lucrările, a fost deviat traficul pe Centura Capitalei spre Chiajna.”, a precizat Ionel Scrioşteanu. 

Acesta a mai anunţat că s-au finalizat armarea şi turnarea plăcii de suprabetonare la rampa de urcare dinspre Domneşti. 

Continuă şi realizarea terasamentelor la giratoriul de racordare cu drumul judeţean spre Domneşti. Totodată, oficialul mai menţionează că a început aşternerea stratului de balast stabilizat la breteaua de întoarcere pe sub rampa de urcare/coborâre spre şi dinspre Domneşti. 

„S-a finalizat şi devierea ultimei reţele de medie tensiune din zona pasajului, şi anume în zona rampei de urcare dinspre Domneşti. Continuă relocarea celorlalte reţele de utilităţi, precum şi realizarea reţelei de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat public.”, precizează secretarul de stat.

Potrivit Hotnews.ro, lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.

Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.

Pasajul Domneşti - Giratoriu suspendat

Lungime: 536 m

Cost: 91,5 mil lei

Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcţie preluată de subcontractorul TRACON

Contract semnat: 2017

Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare şi execuţie)

Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022

Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.

„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Scrioşteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite