Ponta: Contractul de privatizare a CFR Marfă ar putea fi semnat luni, dar decizia depinde de noul ministru al Transporturilor

Ponta: Contractul de privatizare a CFR Marfă ar putea fi semnat luni, dar decizia depinde de noul ministru al Transporturilor

Preşedintele Traian Băsescu a avut în această vară o dispută cu premierul Victor Ponta în privinţa CFR Marfă

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă ar putea fi semnat luni, a declarat premierul Victor Ponta, precizând că decizia depinde de noul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Cred că luni, nu ştiu. Depinde de doamna ministru Mănescu”, a spus Ponta la Ungheni, răspunzând unei întrebări.

Ponta i-a trasat sarcini noului ministru şi în şedinţa de Guvern. "Săptămâna asta vă documentaţi cu tot ce priveşte CFR Marfă, iar săptămâna viitoare probabil de semnat contractul şi de supravegheat modul de aplicare", i-a spus Ponta ministrului.
 
Premierul va merge miercuri la sediul Ministerului Transporturilor, de la ora 10:00 pentru protocolul de predare-primire cu ocazia schimbării mandatului de ministru al Transporturilor. Premierul a ocupat şi poziţia de mnistru interimar al Transporturilor.
 
Ramona Mănescu a depus ieri jurământului de învestitură în funcţia de ministru al Transporturilor.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă prin vânzarea a 51% din acţiuni către GFR, deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost publicată în urmă cu două săptămâni în Monitorul Oficial. Termenul de finalizare a tranzacţiei este de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.
 
GFR a oferit 202 milioane de euro pentru 51% din acţiunile CFR Marfă, iar compania şi-a asumat investiţii de 900 de milioane de lei. Preşedintele Traian Băsescu a avut în această vară o dispută cu premierul Victor Ponta dn cauza privatizării. Preşedintele a declarat public că Gruia Stoica nu are bani pentru plata acţiunilor şi că „umblă pe la bănci” după bani. În contrapartită, Gruia Stoica a declarat că deţine finanţare şi că negociază cu mari grupuri bancare.

Băsescu îi cerea lui Ponta "asumarea" privatizării, adică semnarea contractului, având în vedere că Ponta era ministru interimar, pentru a evita ca statul român să plătească penalităţi în lipsa semnării actelor cu GFR. Privatizarea CFR Marfă a fost condiţie a terminării ultimului acord avut de România cu Fondul Monetar Internaţional.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările