Cauza accidentului feroviar de la Feteşti: Mecanicul locomotivei era beat. Avertismentul ministrului Drulă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Două marfare s-au ciocnit la Feteşti. Circulaţia este oprită, iar celelalte trenuri trebuie să circule pe rute ocolitoare.
Două marfare s-au ciocnit la Feteşti. Circulaţia este oprită, iar celelalte trenuri trebuie să circule pe rute ocolitoare.

Mecanicul trenului de marfă care a intrat în alt tren, joi, la Feteşti, a adormit şi era sub influenţa băuturilor alcoolice, a declarat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a precizat că nici sistemul de frânare automată nu era funcţional, scrie economedia.ro.

„Vreau să transmit un semnal foarte clar către aceşti operatori de marfă, din zona privată, că nu se mai pot juca cu siguraţa pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Sistemul de frânare automat nu era funcţional, ancheta o să spună de ce. Din primele informaţii, lucrurile nu erau în regulă nici la nivelul stării mecanicului de locomotivă. Din ce am înţeles, da, a adormit, înţeleg că era şi sub influenţa băuturilor alcoolice. Există controale şi inspecţii care se fac ca în trafic, nu verifică fiecare şofer, se fac prin sondaj. Nu sunt testaţi toţi mecanicii de locomotivă, nu cred că se întâmplă asta în nicio ţară din lume”, a declarat Drulă, citat de economedia.ro

El a afirmat că „nu e o dimineaţă bună pentru sistemul feroviar”.

„Din păcate fenomenele meteo extreme au afectat traficul în Bucureşti şi peste asta şi un accident între două trenuri de marfă. Toate echipele sunt în teren pentru a remedia această situaţie cât mai rapid. Evident în astfel de cazuri apar întârzieri, disconfort, neplăcere. Pasagerii care au plătit bilet sunt într-o situaţie extrem de neplăcută, şi dacă sunt într-un ambuteiaj. Copilul meu de patru ani a fost într-un tren spre Constanţa, săptămâna trecută, putea să se întâmple. În momentul în care se întâmplă o situaţie de calamitate lucrurile rămân blocate pentru multe ore. Oamenilor le cer eu scuze, ca responsabil al acestui sistem”, a precizat el.

Două trenuri de marfă s-au ciocnit la Feteşti pe Magistrala M 800 Bucureşti – Constanţa, iar circulaţia feroviară este închisă de la miezul nopţii. Trenurile spre şi dinspre Litoral circulă pe rută deviată, anunţă CFR Călători.

Poliţia Ialomiţa spune că mecanicul avea o alcoolemie de 0,4 la mie în aerul expirat.

Drulă, despre trenul plin de copii blocat la întoarcerea de pe Litoral: putea fi şi fiul meu acolo

În ceea ce priveşte trenul plin cu copii care se întorceau de pe litoral, ministrul Transporturilor a mărturisit că şi fiul său în vârstă de patru ani se afla săptămâna trecută într-un tren care se îndrepta spre Constanţa.

”Pasagerii care au plătit bilet se află într-o situaţie foarte neplăcută (n.red. – ministrul face referire la trenul plin cu copii care a staţionat aproape nouă ore în apropiere de Bucureşti, la Fundulea). Copilul meu de patru ani s-a aflat săptămâna trecută într-un tren spre Constanţa. Putea să i se întâmple lui (n.red. – să întârzie ore întregi, din cauza faptului că trenul în care se afla a stat blocat în câmp). Nu era un tren ministerial, era un tren obişnuit. Le cer scuze oamenilor care se află în situaţia asta”, a spus Cătălin Drulă, la Antena 3, potrivit clubferoviar.ro.

Săptămâna trecută au deraiat două trenuri de marfă, tot la Feteşti.

Cătălin Drulă a explicat că problemele de pe calea ferată din noaptea de miercuri spre joi au fost cauzate de fenomenele meteo care au afectat traficul în zona Bucureştiului, peste care s-a suprapus ciocnirea a două trenuri în staţia Feteşti.

Ministrul Transporturilor i-a luat apărarea lui Ovidiu Vizante, directorul general al CFR Călători, după incidentul cu trenul care a aşteptat în câmp.

Cătălin Drulă a spus la Antena 3 că Ovidiu Vizante nu a dormit toată noapte şi a lucrat pentru a găsi soluţii în vederea remedierii situaţiei.

Trenul Mangalia - Arad a acumulat peste nouă ore întârziere după ce a staţionat în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul, plin cu copii ce veneau din tabără, a plecat la ora 19.10 din Mangalia şi abia după 8.30 a ajuns în Gara de Nord.

Jumătate de oră mai târziu trenul a părăsit Gara de Nord şi ar trebui să ajungă la Arad după ora 21.30, ceea ce înseamnă că pentru unii pasageri călătoria va fi mai lungă de 26 de ore.

Linia de contact s-a rupt la Fundulea din cauza rafalelor puternice de vânt. Pasagerii spun că nu li s-a spus ce se întâmplă şi că ore întregi nu a fost trimisă locomotivă de ajutor. CFR Călători spune că întârzierile au apărut din cauza lipsei de tensiune în firul de contact în zona Feteşti.

De asemenea, în cursul nopţii trecute două trenuri de marfă s-au ciocnit în triajul staţiei Feteşti, după ce un tren a intrat în spatele celuilalt, informează poliţia din judeţul Ialomiţa. Circulaţia feroviară a fost grav afectată şi trenurile au fost deviate prin Ţăndărei. Este al treilea incident care se întâmplă în zona Feteşti în nici zece zile, după două deraieri ale unor trenuri de marfă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite