Câte autoturisme au fabricat Dacia Mioveni şi Ford Craiova în primele luni ale anului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Cele două uzine de la noi din ţară au asamblat, în luna aprilie, aproape 40.000 de maşini noi, cu 5.13% mai multe decât în aceeaşi lună din 2021, arată datele transmise de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România(ACAROM).

Potrivit sursei citate, în a patra lună din 2022, uzinele Ford şi Dacia au produs 39.982 de maşini noi, o crestere de +5.13% faţă de luna aprilie 2021, când au fost produse 38.031 de unităţi. La fabrica de la Mioveni au fost asamblate 26.913 vehicule (+ 40.9%), iar la cea din Bănie 13.069 maşini (- 30.8%).

Pe primele patru luni din 2022, productia de autoturisme în Romania a atins volumul de 176.283 unităţi (102.350 DACIA + 73.933 FORD), o creştere cu +13.15% faţă de perioada similară din 2021.

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a efectuat săptămâna trecută o vizită în judeţul Dolj şi s-a întâlnit cu preşedintele Ford România şi director general al fabricii Ford, Josephine Payne, dar şi cu alţi membri din conducerea companiei, pentru a discuta despre soluţiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăşi criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice existentă în Europa, precum şi despre oportunităţile pe care tranziţia către electromobilitate le oferă.

 „Am avut astăzi ocazia de a continua excelentul dialog cu managementul companiei Ford, într-un moment extrem de important atât pentru companie cât şi pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziţia către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca Ministru al

Economiei îl susţin cu toate eforturile”, a declarat ministrul Florin Spătaru.

La rândul său, Josephine Payne, preşedinte Ford România, a declarat că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în ciuda dificultăţilor legate de semiconductori şi de războiul din Ucraina şi pregăteşte tranziţia spre electrificare.

Potrivit datelor transmise de ME, uzina din Craiova se pregăteşte să lanseze în 2023, respectiv 2024, producţia a trei noi modele: Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice şi pe combustie interna), precum şi  Ford Puma complet electric.  

„România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, a precizat ministrul Spătaru.

În data de 14 martie compania Ford a anunţat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.

Joint-venture-ul Ford Otosan este unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto la nivel global, fiind totodată cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.

Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova şi a produs un milion de vehicule si peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia in 2008. 

În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mica la nivel European, modelul EcoSport, dar şi motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunţat în martie că producţia SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite