Asociaţii: România nu s-a înscris la târgurile internaţionale de turism. Avem nevoie urgentă de o strategie de promovare a ţării ca destinaţie turistică

Asociaţii: România nu s-a înscris la târgurile internaţionale de turism. Avem nevoie urgentă de o strategie de promovare a ţării ca destinaţie turistică

Transfăgărăşan, Foto europaturism.ro

România nu s-a înscris, la ora actuală, la niciunul dintre principalele târguri internaţionale de turism, precum World Travel Market Londra, FITUR Madrid sau ITB Berlin şi bifează prima absenţă la târgul de la Londra după mai bine de 40 de ani, anunţă reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Asociaţiei Incoming Romania (AIR).

Ştiri pe aceeaşi temă

În acest context, cele două asociaţii atrag atenţia Guvernului asupra neglijării totale a turismului de incoming (turism receptor), printr-o scrisoare deschisă adresată ministrului interimar al Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Virgil Popescu.
 
„Turismul contribuie la creşterea şi dezvoltarea economiei naţionale, pe de o parte, prin numeroasele conexiuni economice pe care le generează în relaţie cu alte sectoare economice, prin crearea de locuri de muncă şi prin contribuţia la PIB, iar pe de altă parte, prin construirea şi consolidarea unei identităţi de imagine, a unei notorietăţi în mentalul colectiv şi prin construcţia unei mărci de ţară care atestă ineditul şi calitatea destinaţiei. 
 
Turismul de incoming, în special, reprezintă activitate de export pentru ţară prin aportul de valută adus în România de către turiştii străini.”, transmit reprezentanţii celor două asociaţii.
 
Aceştia afirmă că, potrivit datelor furnizate de Eurostat, România a înregistrat, în luna iulie 2021, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, cea mai mare scădere a turismului de incoming (turişti străini) din Uniunea Europeană, confruntându-se cu o diminuare de 90% a nopţilor petrecute de străini în unităţile de cazare.
 

Ce propun Asociaţiile

„În vederea creşterii vizibilităţii destinaţiilor turistice din România, în principalele zone emitente de turişti, avem nevoie urgentă de o strategie de promovare a ţării ca destinaţie turistică şi de eficientizarea activităţilor de organizare a participării României la târgurile şi expoziţiile internaţionale pentru turism. 
 
Agenţiile de turism doresc să atragă cât mai mulţi turişti străini în ţara noastră. Însă dacă nu beneficiem de o implicare puternică din partea statului, primul care poate să consolideze imaginea României, printr-o strategie de promovare, participări la târguri şi la alte evenimente internaţionale precum şi comunicare permanentă cu mediul privat, vom munci în zadar iar ţara noastră va ieşi de pe harta destinaţiilor turistice europene. 
 
Nu ne aşteptăm prea mult la o implicare de ordin financiar a statului, însă este nevoie acută de urgentarea creării cadrului legal, şi ne referim aici la Legea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD)”, subliniază Dumitru Luca, preşedintele ANAT.
 
Având în vedere faptul că cele mai mari evenimente de gen din străinătate sunt deja lansate şi în proces de înscriere pentru participarea expozanţilor în format fizic, ANAT şi AIR solicită ministerului de resort să comunice cât mai repede strategia de promovare a României pe termen scurt şi lung şi lista manifestărilor expoziţionale internaţionale la care ministerul va participa cu stand în perioada următoare (restul anului 2021 şi anul 2022). 
 
De asemenea, ANAT şi AIR roagă reprezentanţii Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) să urgenteze transmiterea normelor de reglementare a participării expozanţilor (agenţii de turism licenţiate, structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare/alimentaţie publică, organizaţii de promovare etc.) în standul naţional al României.  
 
Reprezentanţii asociaţilor de profil amintesc de ultima reglementare privind participarea expozanţilor în standul naţional al României la târgurilor de turism, Ordinul de Ministru nr. 911/21.11.2019, unde la articolul 1 se menţionează: 
 
„Începând cu data de 1 ianuarie 2020, modalitatea de finanţare a participării societăţilor comerciale cu activitate de turism, asociaţiilor profesionale, patronale şi organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului şi altor entităţi a căror activitate are impact în domeniul turismului, precum şi criteriile în baza cărora se va acorda finanţarea participării acestor entităţi la manifestările expoziţionale, în pavilioanele expoziţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă Ministerul Turismului, se stabilesc, cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat, prin instituirea unei scheme de minimis aprobate prin ordin al ministrului turismului".
 
„La doi ani după acest Ordin nu avem încă adoptată nicio astfel de schemă de minimis.”, atenţionează ANAT şi AIR. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările