Adina Vălean: Unele reguli impuse transportului european ar putea aglomera traficul şi creşte poluarea

Adina Vălean: Unele reguli impuse transportului european ar putea aglomera traficul şi creşte poluarea

Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a anunţat joi că îmbunătăţirile sociale ale transportului european ar putea aglomera traficul şi creşte poluarea, în contradicţie cu ambiţiile Pactului verde european.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Executivul comunitar regretă că noile reglementări includ elemente care, posibil, nu sunt în linie cu ambiţiile Pactului verde european (Green Deal) şi sprijinirea de către Consiliul European a obiectivului prin care UE urmăreşte să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050”, precizează oficialul CE într-un comunicat remis presei.
 
Noile reguli impun camioanelor să se întoarcă la centrul operaţional al firmei la fiecare opt săptămâni. De asemenea, se impun restricţii la operaţiunile de transport combinat. Aceste măsuri nu făceau parte din propunerile Comisiei Europene adoptate în 31 mai 2017 şi nu s-a făcut o evaluare a impactului lor. Obligaţia reîntoarcerii camioanelor ar putea duce la ineficienţe în sistemul de transport şi la o creştere nedorită a emisiilor, a poluării şi a traficului, în timp ce restricţiile la operaţiunile de transport combinat ar putea diminua eficacitatea sprijinirii operaţiunilor de transport multimodal de marfă, susţine Adina Vălean.
 
Oficialul precizează că în prezent se evaluează impactul acestor două aspecte asupra climei, mediului şi funcţionării Pieţei unice europene, şi se strâng toate informaţiile necesare.
 
Adina Vălean îi încurajează pe cei din domeniul transportului feroviar şi autorităţile naţionale să sprijine această activitate furnizând datele relevante pentru evaluare.
 
Concluziile studiilor vor fi gata până la finalul acestui an. Dacă va fi necesar, Comisia îşi va exercita dreptul de a prezenta o propunere legislativă ţintită, înainte ca cele două reglementări să intre în vigoare, a anunţat comisarul european pentru transporturi.
 

Transportatorii au cerut Guvernului României să se adreseze CJUE

 
De altfel, Uniunea Naţionalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR a avertizat cã Pachetul Mobilitate 1, ale cãrui prevederi se vor aplica începând din anul acesta, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore. Pe termen mediu şi lung România va  pierde aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, inclusiv familiile lor şi se va confrunta cu o crizã fãrã precedent pe piaţa muncii. Totodatã, estimãm cã vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirus, iar jumatate din firmele rãmase care opereazã transport rutier internaţional vor pãrãsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.
 
Viitorul sectorului românesc de transport rutier, principalul contributor la exportul de servicii al României în ultimii ani, este în pericol. UNTRR solicitã Guvernului României sã acţioneze la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene împotriva Pachetului Mobilitate 1, în coordonare cu toate Statele Membre afectate, pentru eliminarea prevederilor discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1 din legislaţia europeanã. Salvaţi industria transporturilor rutiere de mãrfuri din România!

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările