Scandalul noxelor asfixiază vânzările Volkswagen din Europa. Iată cu cât a scăzut cota de piaţă a producătorului auto german
0
Cota de piaţă a Volkswagen în Europa a scăzut, pentru prima dată, din 2007, din cauza scandalului motoarelor măsluite care a afectat vânzările grupului german, în ultima parte a anului trecut, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.
În 2015, Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a fost responsabil pentru 24,8% din vânzările de maşini noi în regiune, faţă de 25,5% în 2014. Astfel, la nivelul Uniunii Europene au fost înmatriculate 14.202 milioane de autoturisme, în creştere cu 9,2% faţă de 2014, când au fost vândute 13.006 milioane, scrie Agerpres.
„Până acum, clienţii Volkswagen au adoptat o atitudine de expectativă, grupul german încercând să rezolve scandalul emisiilor”, a apreciat analistul Carlos da Silva, de la IHS Automotive.
Anul trecut, livrările brandului Volkswagen pe piaţa europeană au scăzut cu 6,5%, în timp ce divizia de lux Audi a înregistrat o creştere de 5,7%. Totuşi, Audi a pierdut, în 2015, locul doi în topul producătorilor de automobile de lux, în favoarea Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler. BMW şi-a păstrat, în 2015, primul loc în topul producătorilor de automobile de lux.
În rândul primelor zece companii auto cu cele mai mari vânzări din Europa, grupul german Daimler a înregistrat anul trecut cel mai semnificativ avans al livrărilor, de 18%, pe fondul creşterii cu 72% a livrărilor brandului Smart şi cu 13% la Mercedes. Rezultate foarte bune au obţinut şi Nissan Motor, cu un avans de 16,3%, grupul FCA Fiat Chrysler, cu 13,6%, şi grupul BMW, cu 12,3%. Grupurile franceze PSA Peugeot Citroen şi Renault au înregistrat în 2015 creşteri ale vânzărilor de 6% şi, respectiv, 9,4%, în timp ce producătorul auto american Ford a raportat un avans de 8,6%.