Sărbătorile de iarnă pot fi un bun prilej pentru motivarea angajaţilor

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Nu a mai rămas foarte mult timp până la sărbătorile de iarnă şi angajaţii încep deja să se gândească la perioada de concedii. Pentru companii însă, finalul de an poate fi o ocazie bună de a creşte gradul de motivare a angajaţilor. Şi, de ce nu, şi loialitatea acestora.

Companiile şi departamentele de resurse umane au la dispoziţie o serie întreagă de instrumente prin care pot creşte aprecierea angajaţilor, arătându-le că sunt importanţi pentru organizaţie. Chiar şi în condiţiile unor bugete nu foarte generoase, angajatorii pot găsi soluţii potrivite. De la cadouri, chiar şi simbolice, până la prime, petreceri de firmă sau team building-uri, există numeroase opţiuni, iar unele dintre acestea prezintă şi avantaje fiscale.

Cadouri de Crăciun sau prime

Cea mai simplă formă de a-ţi arăta aprecierea pentru angajaţi este să le oferi un cadou de sărbători. Acesta poate fi dat în limita plafonului pentru contribuţiile sociale sau poate fi mai consistent, situaţie în care pot fi asimilate venitului salarial şi, astfel, supuse atât plăţii impozitului pe venit, cât şi contribuţiilor sociale. În ceea ce priveşte ideile de cadouri de sărbători, variantele sunt, practic, infinite. O soluţie la care multe companii apelează, din comoditate, o constituie coşurile cadou cu diverse produse cu specific local, tradiţional sau axate pe Crăciun.

Pentru cei care consideră că găsirea unui furnizor pentru cadourile de Crăciun presupune prea mult efort, primele de sărbători pot constitui o alternativă simplă şi viabilă, pe care orice angajat o va aprecia. Totuşi, din punct de vedere fiscal, aceasta nu este şi o soluţie foarte avantajoasă, deoarece beneficiul brut nu este foarte mare, având în vedere că cele mai multe prime se încadrează la plata contribuţiilor sociale obligatorii.

O altă variantă, care se recomandă a fi acordată suplimentar pentru angajaţii cu copii, este cea a unui cadou adecvat vârstei copilului salariatului respectiv. Cu siguranţă, orice părinte va aprecia posibilitatea de a duce acasă un cadou în plus celor mici. Cum se poate face acest lucru? Varianta ideală ar fi ca respectiva companie să organizeze o petrecere de Crăciun, dedicată celor mici. Cu tot cu Moş Crăciun, bineînţeles.

Tichete cadou şi vouchere de vacanţă

Tichetele pentru cadouri reprezintă o variantă mai sustenabilă pentru companie, putând fi acordate oricărui angajat, în condiţiile legii. Acestea pot fi atât tichete pentru cadouri, cumpărături, cât şi pentru vacanţă. O variantă mai recentă o reprezintă noile vouchere electronice, care pot fi oferite sub formă de carduri, fiind preîncărcate cu anumite sume şi eligibile pentru achiziţionarea de pachete turistice la hoteluri, pensiuni sau agenţii de turism. Este important de menţionat că acestea pot fi folosite doar în ţara noastră.

Voucherele de vacanţă se pot acorda nu numai de sărbători, ci în orice perioadă a anului. Sunt valabile timp de un an, iar valoarea acestora este cel puţin egală cu salariul minim pe economie. Un angajat poate primi mai multe vouchere de vacanţă pe parcursul unui an, însă valoarea lor totală nu trebuie să depăşească nivelul a 6 salarii minime brute. La fel, e important de menţionat că acestea nu pot fi schimbate în bani.

Petreceri şi team building-uri

O variantă mai costisitoare pentru angajator o reprezintă organizarea unei petreceri tematice, de final de an sau chiar a unui team building. Un obicei prezent în marile companii şi corporaţii multinaţionale, unde se cumulează cu numeroase alte beneficii pentru angajaţi, organizarea unei petreceri sau a unui team building este, cu siguranţă, apreciată. În funcţie de bugetele disponibile, acestea se pot organiza la nivelul întregii firme sau pe departamente, lăsând la latitudinea managerilor alegerea locaţiei, programului sau meniului. Însă furnizorii specializaţi în astfel de servicii le pot face, cu siguranţă, viaţa mult mai uşoară, fiind disponibile numeroase pachete pentru organizaţii, în funcţie de numărul participanţilor, buget sau numărul de stele ale hotelului sau pensiunii, în cazul unui team building.

Indiferent de opţiunea aleasă, angajatorii nu ar trebui să ignore acest aspect al motivării oamenilor dintr-o companie, deoarece multe dintre aceste forme de recompensare a angajaţilor au ajuns să fie considerate deja ceva obişnuit, şi chiar normal, nu doar un beneficiu primit la final de an.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite