Ruşii cumpără de la nemţi trenuri de mare viteză
0Compania rusă RZD a comandat de la Siemens Mobility încă 13 trenuri de mare viteză care vor fi folosite pe linia Moscova - St Petersburg, contract de 1,1 miliarde de euro, arată datele publicate de International Railway Journal.
Cei 650 km sunt parcurşi în 3 ore şi jumătate, iar viteza maximă atinsă este de 250 km/h. Conttractul include 30 de ani de mentenanţă.
Primele opt trenuri au fost comandate de RZD în 2006, alte opt au fost în 2011 şi acum urmează 13 trenuri Velaro RUS a câte 10 vagoane şi cu capacitatea de 550 de călători, scrie International Railway Journal.
Trenurile numite Sapsan (şoimul călător) circulă din 2009 între cele mai mari două oraşe ruseşti. Timpii de călătorie sunt de 3 ore şi 30 minute pentru trenurile care nu opresc nicăieri, iar o oprire, la Tver, adaugă 15-20 de minute. De la Moscova la Tver, trenurile parcurg 157 km într-o oră.
Trenurile clasice fac 8-9 ore pe cei 650 km, iar la Sapsan preţurile sunt foarte mari, chiar şi 240-300 de dolari dacă iei biletul cu o zi înainte, preţul putând fi însă de 60-80 de dolari cu două săptămâni înainte. La trenurile convenţionale poţi cumpăra bilete la clasa a doua şi cu sub 25 de dolari.
Moscova - St Petersburg este cea mai de succes linie de cale ferată din Rusia, atât ca număr de pasageri, cât şi ca venituri.
Velaro este numit "Sapsan" (Peregrine Falcon) din Rusia şi a fost special conceput pentru ecartamentul ţării de 1520 mm şi temperaturi extreme, care variază între -40 ° C şi + 40 ° C. Trenurile Sapsan sunt echipate cu sistemul naţional de control al trenurilor din Rusia şi pot găzdui aproximativ 550 de pasageri. Trenurile sunt menţinute la depozitul Siemens din St Petersburg.
"Faptul că RZD se bazează pe Siemens Mobility pentru a treia oară în extinderea flotei sale de mare viteză reflectă performanţa puternică a platformei Velaro (numit Sapsan de către ruşi - n. red.), care creşte valoarea durabilă pe întreaga durată de viaţă, îmbunătăţeşte experienţa pasagerilor şi optimizează disponibilitatea", a declarat Sabrina Soussan, CEO of Siemens.
La începutul acestei săptămâni, Siemens a propus platforma Velaro în oferta sa pentru contractul de 2,75 miliarde de lire sterline pentru flota HS2 din Marea Britanie.