Românul dă 1.100 de lei pe an pe reparaţia maşinii
0O persoană plăteşte, în medie, 1.120 de lei pe an pentru repararea maşinii, însă femeile achită mai mult decât bărbaţii, care să descurcă în unele situaţii să remedieze singuri defecţiunile autoturismului.
Cei mai mulţi români (81%) aleg să-şi repare maşina la service, 14% din ei apelează la un mecanic particular, în timp ce 5% se ocupă singuri de reparaţia autoturismului, arată rezultatele unui studiu realizat de portalul de specialitate VeziCatFace.ro.
Cei care aleg să îşi repare singuri maşina scot din buzunar, în medie, 782 de lei pe an, în timp ce costul mediu la un service se ridică la o medie anuală de 1.270 de lei. Cei care apelează la un mecanic particular ajung să plătească pentru reparaţia autoturismului o valoare medie de 935 de lei pe an. Realizatorii studiului precizează că preţul reparaţiilor nu include reviziile anuale şi nici costul anvelopelor.
Reparaţia în service durează patru zile
În ceea ce priveşte perioada în care are loc reparaţia, aceasta diferă şi în funcţie de locul unde se face reparaţia. În acest sens, dacă proprietarul se ocupă singur de reparaţie, aceasta durează, în medie, aproape cinci zile, pe când, dacă va merge într-un service, durata va scădea la patru zile pe an.
Rezultatele studiului relevă, de asemenea, faptul că, în ansamblu, piesele de schimb originale măresc costul reparaţiei cu 22%. Preţul mediu plătit anual de către un român pentru reparaţia maşinii este de 1.120 lei. Acest cost diferă, însă, în funcţie de tipul pieselor de schimb utilizate. Reparaţia cu piese aftermarket costă 965 de lei, iar cea cu piese de la dezmembrări ajunge la 1.085 de lei. Cel mai mare cost îl au cei care folosesc piese originale, aceştia ajungând să plătească anual 1.180 de lei pe reparaţii, notează realizatorii studiului.
Femeile plătesc mai mult
Rezultatele studiului realizat de VeziCatFace.ro arată că femeile plătesc mai mult pe reparaţii decât bărbaţii, costul mediu anual fiind de 1.200 de lei pentru prima categorie şi de 1.100 de lei pentru cea de-a doua.
„Această diferenţă se poate explica şi prin faptul că 6% din bărbaţi aleg să îşi repare singuri maşina. De asemenea, şi numărul de zile de reparaţii pe an este mai mare în cazul femeilor. Maşinile acestora au nevoie, în medie, de cinci zile de reparaţii pe an versus patru zile în cazul bărbaţilor“, arată studiul realizat de VeziCatFace.ro pe un eşantion de 1.719 respondenţi din România, cu o marjă de eroare de +/-2%.