România și Bulgaria colaborează pentru construirea celui de-al treilea pod peste Dunăre
0Bulgaria și România au început demararea acțiunilor pentru construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre, la aproape două decenii după anunțarea proiectului. Această informație a fost comunicată public în cadrul serviciul de presă de joi al Ministerului Transporturilor și Comunicațiilor.
Ministerul român a prezentat Comisiei Europene proiectul comun alături de ministerul bulgar. Cel mai recent proiect se referă la un studiu de fezabilitate cu privire la al doilea pod ce ar urma să fie construit pe traseul Ruse-Giurgiu, demarând efectiv procesul de construire a unui al doilea pod combinat, rutier şi feroviar, peste Dunăre, la Ruse.
Ministrul Transporturilor și Comunicațiilor bulgar, Georgi Gvozdeikov, a semnat recent o scridoare de angajament comun alături de Sorin Grindeanu, ministrul român al Transporturilor și Comunicațiilor. Prin intermediul acestei scrisori, se confirmă poziția ambelor națiuni în ceea ce ține prioritatea acordată acestui proiect pe care ambele guverne îl vor implementa în colaborare.
Bulgarii contribuie cu 1,4 milioane de euro în acest proiect
Ministerele Transporturilor din Bulgaria și România vor coordona activitățile. Ministerul bulgar va efectua o analiză a infrastructurii de legătură a țării împreună cu partenerii săi asociați, Compania Națională de Infrastructură Feroviară și Agenția de Infrastructură Rutieră. Contribuția financiară a Bulgariei la proiect este de 1,4 milioane de euro, sau 2,73 milioane de leva. Până la jumătate din această sumă ar urma să fie plătită prin mecanismul Conectarea Europei.
În plus, studiile care se vor demara de ambele ministere în perioada imediat următoare ar urma să analizeze diferitele aliniamente și punctele din care va începe podul, Giurgiu, respectiv Ruse, astfel încât să se realizeze cele mai bune soluții tehnice, înainte de demararea construcțiilor.
Proiectul ar trebui să fie anunțat la începutul anului 2024 dacă va fi aprobat pentru finanțare. Când cele două țări vor decide locația și modul de finanțare a facilității de infrastructură, calendarul prevede semnarea unui contract cu CE până la jumătatea lui 2024 și implementarea până la finalul lui 2026.