România, pion important în planul de interconectare rutieră în Inițiativa celor Trei Mări

0
Publicat:

România este o piaţă cu o dinamică fără precedent, datorată implementării obiectivelor de infrastructură mare şi, din această perspectivă, orice întârziere poate provoca prejudicii la nivel naţional şi cu impact pe plan european, a afirmat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

foto terminal naval rutier Constanța
România va deveni un pion important în interconectarea rutieră între cele trei mări europene

„Un nou an, o nouă întâlnire cu bunul meu prieten, ministrul italian al Transporturilor şi Infrastructurii, Matteo Salvini! Am decis că este oportună implementarea unor proiecte noi, stabilite în cadrul Iniţiativei celor Trei Mări, care să asigure interconectarea rutieră pe ruta Marea Baltică- Marea Neagră- Marea Egee. Pe teritoriul României această rută se va materializa prin construcţia drumului de mare viteză Arad- Oradea”, a notat Grindeanu.

Potrivit acestuia, dezvoltarea reţelelor TEN-T reprezintă un scop comun al ambelor ţări ca şi diversificarea rutelor de transport care tranzitează teritoriul Uniunii Europene.

În contextul extinderii accelerate a reţelelor de transport din România, am subliniat importanţa respectării angajamentelor contractuale din partea firmelor italiene care activează în domeniul infrastructurii! În prezent, România este o piaţă cu o dinamică fără precedent, datorată implementării obiectivelor de infrastructură mare şi, din această perspectivă, orice întârziere poate provoca prejudicii la nivel naţional şi cu impact pe plan european”, a mai scris Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat că un alt subiect discutat a fost cel al sprijinului acordat Ucrainei de România.

„Am subliniat interesul justificat pentru participarea firmelor româneşti, alături de firme din alte state europene, la reconstrucţia acestei ţări, după finalizarea conflictului ruso-ucrainean. În acest context, Portul Constanţa va avea un rol extrem de important, fapt subliniat şi de omologul meu italian. Ar urma să fie asigurată o conexiune maritimă mult mai eficientă între principalul port de la Marea Neagră şi porturile italiene de la Marea Adriatică (Trieste, Ravenna etc.), care ar facilita tranzitul de mărfuri”, a mai scris Grindeanu pe Facebook.

Potrivit acestuia, Guvernul italian şi-a exprimat din nou susţinerea pentru aderarea României în totalitate la Spaţiul Schengen.

„I-am mulţumit, cu această ocazie, omologului meu pentru sprijinul oferit în demersul nostru legitim. Mizăm în continuare pe susţinerea Republicii Italiene pentru obţinerea acceptării noastre în integralitate în Schengen! După eliminarea controalelor la frontierele navale şi aeriene (de la 31 martie 2024), României trebuie să i se accepte rapid şi accesul prin frontierele terestre în Schengen. De altfel, România va susţine demersurile Republicii Italiene la nivel european! Am dat asigurări că partea română se va alătura demersului Romei care denunţă interdicţiile impuse de Austria transportatorilor pe Coridorul Brenner (Tirol)”, a mai scris ministrul. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite