Reparaţii pe linia de cale ferată Bucureşti-Craiova: cât vor costa lucrările și ce loturi sunt vizate
0CFR SA a semnat, marţi, 11 contracte pentru lucrări de tip Quick Wins, pe un tronson de 44,4 km din cadrul magistralei de cale ferată Bucureşti-Craiova, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Încă 11 contracte finanțate prin PNRR au fost semnate astăzi de CFR! Prin lucrările de tip QUICK WINS, cu o valoare de 220,58 milioane de lei (fără TVA), se urmărește ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea gradului de siguranță a circulației pe un tronson de 44,4 km din cadrul magistralei de cale ferată București-Craiova.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, constructorii români şi turci care au câştigat contractele au la dispoziţie 24 de luni pentru a finaliza lucrările pe cele 11 loturi: Lot 1 - Bucureşti Nord - Bucureşti Nord Post 5 (firul I) şi Chiajna - Grădinari - km (firele I şi II); Lot 3 - Chiajna - Grădinari (firele I şi II); Lot 8: Chiajna - Grădinari (firele I şi II); Lot 9: Grădinari - Vadu Lat (firele I şi II); Lot 10: Grădinari - Vadu Lat (firele I şi II); Lot 11: Grădinari - Vadu Lat (firele I şi II); Lot 12: Grădinari - Vadu Lat (firele I şi II); Lot 13: Grădinari - Vadu Lat (firele I şi II); Lot 14: Vadu Lat - Zăvestreni (firele I şi II); Lot 15: Vadu Lat - Zăvestreni (firele I şi II); Lot 16: Vadu Lat - Zăvestreni (firele I şi II).
„Constructorii vor înlocui o serie de componente ale suprastructurii căii ferate: șine, traverse, aparate de cale, piatră spartă.”, a precizat ministrul.
Separat, CFR SA a anunţat că lucrările vor fi realizate de compania Yapi Merkezi Inşaat ve Sanayi A.Ş.
„Menţionăm faptul că, în cadrul celor 11 contracte, fiecare cu durata de implementare de 24 de luni, antreprenorii vor executa lucrări de tip Quick Wins, pe o lungime totală de 46,5 km CF, cu materiale de cale noi achiziţionate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii - şină, traverse, aparate de cale, piatră spartă - sau orice alt element care va conduce la creşterea vitezei de circulaţie pentru trenurile de călători şi marfă, cu impact direct şi imediat asupra duratei de călătorie şi/sau asupra creşterii siguranţei şi a confortului călătorilor", precizează compania de transport feroviar într-o postare pe pagina sa de socializare.