Reguli pentru corporatişti după 15 mai. Cum se va derula activitatea în birourile open-space

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Noi reguli pentru corporatişti ar putea intra în vigoare după data de 15 mai, recomandările Institutului Naţional de Sănătate Publică vizând atât angajaţii, cât şi angajatorii, care vor fi nevoiţi să reamenajeze birourile open-space, astfel încât să limiteze răspândirea infecţiei cu coronavirus.

Specialiştii Institutului Naţional de Sănătate Publică au elaborat un set de recomandări de sănătate publică privind măsurile generale de relaxare a restricţiilor impuse de starea de urgenţă pentru limitarea răspândirii infecţiei cu virusul SARS COV 2.

În vederea limitării evoluţiei cazurilor de îmbolnăviri cu noul coronavirus, măsurile de prevenire sunt adresate mai multor domenii de activitate. Toate aceste recomandări au în vedere reluarea activităţilor suspendate, cu riscuri cât mai scăzute de transmitere a infecţiei.

Entităţile cu responsabilităţi de reglementare în domeniile specifice de activitate pot emite proceduri sau reguli proprii aplicabile acestora pornind de la recomandările generale mai sus amintite.

Recomandări privind activitatea în birourile deschise

Măsuri care privesc angajaţii

Angajaţii vor respecta măsurile de precauţie universal valabile:

1. - portul obligatoriu măştii (medicale/non-medicale), care pentru o protecţie

eficace trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul.

2. - izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecţie

respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);

3. - izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau

confirmat de infecţie cu virusul SARS COV-2 şi respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.

4. - spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feţei cu mâinile

neigienizate.

Măsuri care privesc angajatorul

Angajatorii vor asigura:

1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieşire din incintă şi pentru a limita numărul de angajaţi prezenţi în acelaşi timp în aceeaşi incintă;

2. Triajul observaţional al angajaţilor şi nu vor permite prezenţa la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);

3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajaţii cu temperatura peste 37 C vor fi trimişi acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;

4. Vor asigura o distanţă de minimum 1,5 m între angajaţii care lucrează la birouri orientate faţă-spate şi spate-spate;

5. Pentru birourile orientate faţă-faţă vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;

6. Dezinfecţia suprafeţelor de lucru la începerea serviciului şi apoi o dată la 4 ore;

7. Acordarea pauzelor de masă eşalonat, cu respectarea distanţei fizice de minimum 2 m;

8. Aerisirea periodică a încăperilor;

9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri