Reglementările mai puțin stricte fac ca mașinile vechi să fie mai atractive în Europa de Est

0
Publicat:

În ciuda preocupărilor crescânde referitoare la mediu, prevalența mașinilor vechi pe piața de mașini second hand din România este încă ridicată, potrivit unei analize realizate de Asociația Automotive Intelligence (AAI).

Mașini second hand într-un târg
Românii găsesc căi să ocolească reglementările mai stricte atunci când cumpără mașini SH

Românii cumpără vehicule poluante din diverse motive, inclusiv factori financiari, culturali și sociali, și din lipsa reglementărilor legale.

De exemplu, mulți români consideră că este mai atrăgător să cumpere o mașină mai veche din cauza prețurilor mici și a taxelor mai mici la achiziționarea mașinii.

Cum ocolesc românii regulile mai stricte

Mașinile mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil și mai ecologice, cum ar fi vehiculele electrice sau hibridele, sunt mai scumpe la achiziție decât vehiculele tradiționale cu motor cu combustie internă (ICE), ceea ce face ca mașinile mai vechi care au prețuri mai accesibile să fie prima alegere a șoferilor.

Decizia este mai mult întărită de costurile mai mici ale forței de muncă în comparație cu țările occidentale, care duc la reparații auto ieftine.

Un alt factor determinant pentru cumpărarea mașinilor vechi în România este absența zonelor cu emisii scăzute (LEZ). În ariile fără LEZ, mașinile mai vechi „nu au nevoie” să îndeplinească standardele moderne de emisii și pot circula liber; prin urmare, ar putea avea o valoare de piață încă ridicată.

Cu toate acestea, pentru a depăși reglementările existente, unele persoane ar putea încerca să-și înmatriculeze vehiculele poluante în regiuni sau orașe care se bucură de reglementări privind emisiile sau o aplicare a legii mai blânde.

„Unii cetățeni români ocolesc regulile înmatriculându-și mașinile în Bulgaria, exploatând o breșă transfrontalieră de reducere a costurilor, care le permite ulterior să conducă mașini mai poluante înapoi în România.” spune Andrei Ursuleanu, CEO la Joydev. Platforma de comerț electronic carmira.ro promovează adoptarea mașinilor noi și eco în România.

Factorii culturali și sociali modelează, de asemenea, preferințele individuale și societale atunci când se cumpără mașini mai vechi, deoarece influențează percepțiile și valorile oamenilor legate de deținerea vehiculelor. De exemplu, anumite tipuri de mașini pot fi văzute ca un simbol al statutului social sau au conotații culturale specifice, ceea ce duce la achiziționarea de mașini mai vechi și poluante.

Șoferii trebuie să ia în calcul consumul de combustibil și emisiile 

Cumpărarea unei mașini vechi pe care ți-o poți permite poate părea o idee bună la început, dar această achiziție poate avea un impact semnificativ atât asupra mediului, cât și asupra portofelului tău. Un kilometraj mai ridicat și solicitarea motorului cauzată de arderea ineficientă duc adesea la uzură sporită, ceea ce la rândul său crește în timp costurile cu întreținerea și cu reparațiile. Ca să nu mai vorbim despre corelația dintre eficiența scăzută a combustibilului și creșterea prețurilor la combustibil.

Mai mult, mașinile vechi pot avea mai multe înregistrări istorice de accidente. Această tendință este datorată progreselor tehnologice înregistrate de mașinile noi, standardelor diferite de siguranță, integrității structurale a unui vehicul, uzurii naturale etc. Prin urmare, mașinile mai vechi sunt de obicei mai puțin fiabile și mai predispuse la defecțiuni mecanice sau defecțiuni care cresc probabilitatea accidentelor.

Dincolo de aspectele financiare și de siguranță, vehiculele cu consum și emisii mai mari reduc eforturile de combatere a schimbărilor climatice, contribuind, de asemenea, în mod semnificativ la problemele de sănătate cauzate de poluanții nocivi.

Dacă vă gândiți să cumpărați o mașină rulată, este recomandat să cercetați în detaliu istoricul acesteia, să-i faceți o inspecție amănunțită și să acordați prioritate eficienței, caracteristicilor de siguranță și întreținerii acesteia pentru a contribui la o planetă mai sănătoasă, culegând astfel și roadele cheltuielilor mai reduse de întreținere”, conchide Matas Buzelis, președintele AAI.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite