Țările G7 și-au propus să reducă emisiile de C02 ale autovehiculelor la jumătate, până în 2035
0Grupul statelor puternic industrializate, G7, au stabilit duminică obiectivul de a reduce emisiile de C02 ale autovehiculelor cu cel puţin 50% până în 2035, comparativ cu nivelurile din 2000, relatează agenţia EFE.
Potrivit sursei citate, miniştrii Energiei şi Mediului din G7 şi-au stabilit această ţintă concretă printr-o Declaraţie comună adoptată duminică, la finalul reuniunii de două zile ce s-a desfăşurat la Sapporo (nordul Japoniei), şi care s-a axat pe accelerarea eforturilor de combatere a schimbărilor climatice.
Concret, miniştrii au semnalat „oportunitatea colectivă de a reduce cu cel puţin 50% emisiile parcului auto din G7 până în 2035 sau înainte de această dată, comparativ cu nivelul din 2000, ca punct intermediar pentru a ajunge la emisii nete zero şi pentru a măsura progresul" eforturilor de decarbonizare şi electrificare a sectorului auto, informează Agerpres.
Măsura se încadrează în obiectivul global de a ajunge la emisii nete zero în sectorul auto până în 2050, ceea ce va necesita acţiuni cheie în industria din toate ţările, incluzând măsuri deja aplicate de către membrii G7 pentru a reuşi ca 100% din vânzările de noi autovehicule de pasageri să fie de modele electrice, până în 2035.
Pentru a atinge acest obiectiv, ţările membre s-au angajat că coopereze în privinţa dezvoltării infrastructurii de producere a autovehiculele electrice, precum şi a sistemelor de încărcare, în plus faţă de sprijinul pentru combustibili neutri la emisii, conform declaraţiei comune.
Alte măsuri menţionate sunt eforturile „pentru armonizarea activităţilor care să garanteze furnizarea de materiale pentru baterii" şi pentru a sprijini reciclarea acestor dispozitive.
Cu scopul de a promova utilizarea hidrogenului drept energie curată, „se vor evalua dezvoltările de tehnologii precum vehiculele cu celulă de combustibili, vehiculele hibride şi combustibilii cu emisii scăzute sau fără emisii de CO2, inclusiv biocombustibilii şi combustibilii sintetici", adaugă Declaraţia.
Vânzarea mașinilor noi, diesel și benzină, interzisă în UE
La sfârțitul lunii trecute, statele Uniunii Europene au aprobat un text legislativ care va pune capăt vânzării de autoturisme noi echipate cu motoare cu ardere internă din 2035.
Textul validat va obliga autoturismele noi să nu mai emită CO2 începând de la mijlocul deceniului următor, ceea ce înseamnă, practic, o interdicţie a comercializării de automobile care funcţionează pe bază de benzină şi motorină, precum şi a celor hibride, în beneficiul automobilelor complet electrice, informa Reuters.
Fit for 55
Propunerea de a revizui standardele privind emisiile de CO2 ale autoturismelor şi utilitarelor face parte din pachetul „Fit for 55". Prezentat de Comisia Europeană la data de 14 iulie 2021, acest pachet va permite UE să îşi reducă emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, şi să ajungă la neutralitate climatică în 2050.
După luni de negocieri, Parlamentul European, Executivul comunitar şi statele membre UE au convenit anul trecut ca termen limită anul 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon. Aceste reglementări vor face imposibilă vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie după 2035.
Totuși, în februarie, principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost pusă pe pauză, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă. Berlinul a dorit ca vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie să fie permise şi după 2035, dacă utilizează combustibili sintetici.
Astfel, deciziile adoptate în martie au fost luate numai după ce Germania a obţinut o scutire pentru autoturismele care utilizează combustibili sintetici.