De ce sunt mașinile vechi mai atractive pentru Europa de est, dincolo de preț

0
Publicat:

Impactul asupra mediului al mașinilor poluante devine un subiect din ce în ce mai dezbătut: vehiculele care au emisii mari de CO2 contribuie în mod semnificativ la poluarea aerului, la crearea de smog și acumularea de gaze cu efect de seră în atmosferă. 

Mașini în trafic care lasă în urmă un nor de fum
Impactul asupra mediului al mașinilor poluante devine un subiect din ce în ce mai dezbătut

Ca urmare, reducerea de pe drumuri a numărului de mașini vechi care au emisii ridicate a devenit o preocupare esențială la nivel global.

Asociația Automotive Intelligence (AAI) lucrează activ pentru a rezolva această problemă și pentru a îmbunătăți calitatea mașinilor rulate de pe piețele din întreaga lume. În țări precum România, unde vârsta medie a vehiculelor rulate este printre cele mai ridicate din UE, îmbunătățirea stării în care se află mașinile rulate și a performanței emisiilor lor este de o importanță capitală pentru a crea un viitor mai sustenabil și mai sănătos.

Cum ajung vehiculele poluante pe drumurile din România, prezentând un risc nu numai pentru planetă, ci și pentru sănătatea și bunăstarea oamenilor?

De ce piețele din Est absorb mașinile vechi cu emisii mai ridicate de CO2

Multe țări din Europa de Vest sunt fruntașe când vine vorba despre implementarea politicilor de reducere a poluării care încurajează adoptarea vehiculelor cu emisii scăzute sau cu combustibil alternativ. În comparație cu țările din Europa de Est, unde multe abia au început să facă pași către metode mai curate de transport, în Vest veți găsi adesea reglementări mai stricte privind emisiile și taxe mai mari pentru mașinile poluante, ceea ce face vânzarea de mașini second hand la nivel local mai dificilă.

Un alt motiv pentru care occidentalii văd Europa de Est ca piața ideală pentru vânzarea de mașini second hand sunt potențialele cheltuieli viitoare. Întreținerea mașinile poluante, de obicei aceste fiind și cele cu emisii ridicate și cu o eficiență mai scăzută a combustibilului, este mai costisitoare pe termen lung. Motoarele și componentele mașinilor mai vechi sunt mai predispuse la uzură mecanică, nu au sisteme avansate de control al emisiilor și, prin urmare, ar putea avea nevoie mai des de reparații și de teste. Pe parcursul utilizării, acest tip de vehicule consumă și mai mult combustibil pentru a parcurge distanțe similare.

În timp ce șoferii din Vest aleg să nu investească în astfel de mașini, mulți estici poate că pur și simplu nu au puterea de cumpărare pentru a achiziționa vehicule mai noi și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Prin urmare, mașinile mai vechi și mai ieftine devin mai accesibile unui segment mai mare de populație.

De asemenea, occidentalii își schimbă mai repede prioritățile deoarece au integrat o nevoie tot mai pronunțată de sustenabilitate în viața lor de zi cu zi, inclusiv în sectorul auto. De exemplu, scandalul „Dieselgate” al Volkswagen din SUA, când s-a descoperit că gigantul auto folosea un „dispozitiv de înfrângere” în anumite vehicule, permițându-le să emită nivele mult mai mari de poluanți nocivi decât cele permise de lege, a avut nu numai consecințe financiare, ci a contribuit de asemenea la o schimbare semnificativă a atitudinii consumatorilor față de vehiculele diesel.

Exportarea tuturor acestor vehicule mai vechi din țările occidentale este reciproc avantajoasă atât pentru șoferii din Vest, deoarece parcurile lor auto devin mai curate, cât și pentru cei din Est. Șoferii de pe piețele estice beneficiază de o selecție mai largă atunci când piața de mașini second hand este reîmprospătată cu livrări noi din Europa de Vest” - explică Matas Buzelis, președintele Asociației Automotive Intelligence.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite