Război între magazinele online chinezești de fast fashion: Shein dă în judecată Temu. „Îndrăzneala este de necrezut”

0
Publicat:

Gigantul fast-fashion Shein a intentat un proces împotriva rivalului Temu, pe care îl acuză că a furat designul hainelor și că a construit un imperiu bazat pe contrafacere, încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală și fraudă.

Războiul giganților fast fashion: Shein vs Temu Foto Shutterstock
Războiul giganților fast fashion: Shein vs Temu Foto Shutterstock

Procesul, depus luni la tribunalul federal din Washington, D.C., intervine într-un context în care Shein se confruntă cu acuzații similare din partea altor mărci, cum ar fi Levi Strauss și H&M, relatează CNBC.

Într-o plângere civilă, Shein, compania chineză de fast-fashion, a acuzat Temu de furt constant al designurilor și de sustragerea de secrete comerciale confidențiale de către un angajat. Shein afirmă că Temu pierde bani cu fiecare vânzare și recurge la încălcarea drepturilor de marcă pentru a-și acoperi pierderile.

Shein susține că Temu, deținută de PDD Holdings, doar pretinde a fi o piață online legitimă, deoarece își încurajează vânzătorii să fure modelele altor mărci și apoi îi împiedică să elimine produsele de pe platformă, chiar și după ce au recunoscut încălcarea. 

Temu atrage consumatorii americani să descarce și să utilizeze aplicația sa mobilă cu promisiuni de prețuri extrem de mici. Dar Temu nu profită de pe urma vânzării acestor produse, care au prețuri atât de mici încât Temu trebuie să subvenționeze fiecare vânzare, pierzând bani la fiecare tranzacție”, se arată în plângere.

Temu acuzată că fură designul hainelor de pe Shein - Foto Shutterstock
Temu acuzată că fură designul hainelor de pe Shein - Foto Shutterstock

„Numai încurajându-și vânzătorii să încalce drepturile de proprietate intelectuală ale altora și să vândă produse contrafăcute sau de calitate inferioară standardelor, Temu poate spera să minimizeze pierderile masive pe care le subvenționează”, adaugă Shein.

Temu, revoltat de îndrăzneala Shein

În replică, un purtător de cuvânt al Temu a declarat că „îndrăzneala Shein este incredibilă”.

SHEIN, îngropat sub propriul său munte de procese de proprietate intelectuală, are tupeul să fabrice acuzații împotriva altora pentru același comportament inadecvat pentru care sunt dați în judecată în mod repetat”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Cei doi comercianți online au revoluționat industria de retail cu prețuri foarte mici și o rapiditate superioară în adaptarea la tendințe față de concurenții tradiționali. Totuși, au acumulat critici pentru practicile lor de muncă, legăturile cu guvernul chinez și presupusa utilizare a designurilor altor mărci. În lupta pentru cota de piață, s-au acuzat reciproc în instanță de afirmații scandaloase. Anul trecut, Temu a dat în judecată Shein din cauza problemelor legate de drepturile de autor și a acuzațiilor că Shein folosește „intimidarea în stil mafiot a furnizorilor” pentru a-i constrânge să încheie acorduri de exclusivitate.

Angajații Temu au furat „secrete comerciale valoroase”

În plângerea sa, Shein acuză Temu de un comportament „nerușinat”, susținând că un angajat al Temu a furat „secrete comerciale valoroase” despre cele mai bine vândute produse Shein și informații interne privind prețurile, pentru a sprijini eforturile Temu de a concura.

Înarmat cu aceste informații furate, Temu a ordonat apoi vânzătorilor săi să copieze aceste produse și alte produse Shein cele mai bine vândute și să vândă versiuni contrafăcute pe site-ul și aplicația mobilă ale Temu”, se arată în plângere.

Temu nu este un infractor obișnuit”, se arată în proces. „Pentru a face publicitate versiunilor contrafăcute ale produselor Shein, Temu a reprodus imagini practic identice ale produselor Shein, protejate de drepturi de autor, și le-a folosit, sau i-a instruit pe vânzători să le folosească, ca imagini promoționale pe site-ul și aplicația mobilă Temu.”

Shein mai susține că Temu a pretins în mod fals că este Shein pe site-ul de socializare X, încercând să „direcționeze greșit clienții de la platforma Shein către Temu”. Plângerea include o captură de ecran a unui anunț Google sponsorizat de Temu, în care apare Shein în titlu, dar cu Temu ca adresă web.

Pentru a înșela și mai mult consumatorii, Temu și-a instruit influencerii plătiți din social media să pretindă în mod fals că produsele Temu, care sunt adesea contrafaceri ale produselor Shein, sunt mai ieftine și de o calitate superioară decât produsele Shein autentice. Temu a făcut tot posibilul pentru a imita Shein, inclusiv prin furtul de resurse, angajați și furnizori de la Shein.”, se precizează în plângere.

Plângerea de 80 de pagini a Shein include o mulțime de exemple de haine și modele pe care Temu le-ar fi copiat. Aceasta a solicitat instanței să se pronunțe în favoarea sa și să emită un ordin care să interzică Temu să utilizeze informațiile confidențiale ale Shein, printre alte cereri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite