Prognozele meteo favorabile au redus cererea pentru figurinele de ciocolată în formă de Moș Crăciun

0
Publicat:

Producătorii de dulciuri din Germania au realizat în acest an aproximativ 167 de milioane de figurine în formă de Moş Crăciun, din ciocolată, cu 1% mai puţin decât anul trecut, pe fondul diminuării cererii pentru dulciuri, ca urmare a vremii mai blânde de dinainte de sărbătorile de iarnă.

foto figurine de ciocolată în formă de Moș Crăciun
Prognozele meteo favorabile au redus cererea pentru figurinele de ciocolată Foto: Shutterstock

Vremea neobişnuit de caldă din luna octombrie, cumulată cu inflaţia ridicată, au afectat vânzările de figurine din ciocolată, a subliniat Asociaţia Producătorilor Germani de Dulciuri (BDSI).

Cu toate acestea, organizaţia profesională şi-a exprimat încrederea că vânzările îşi vor reveni în perioada sărbătorilor.

În momentele grele şi incerte, dulciurile sunt una dintre micile plăceri de zi cu zi. Acest lucru este valabil în special pentru popularele figurine Moş Crăciun de ciocolată”, a declarat preşedintele BDSI, Carsten Bernoth.

Aproape două treimi din figurinele Moş Crăciun de ciocolată au fost deja livrate retailerilor de produse alimentare, magazinelor universale şi retailerilor specializaţi din Germania, în timp ce mai mult de o treime au fost exportate.

Scăderea cererii pentru figurinele festive de ciocolată poate avea și o altă cauză. Prețurile pentru produsele fabricate cu cacao s-au majorat semificativ începând cu vara anului acesta, deoarece recolta boabelor de cacao a fost extrem de slabă.

Consumatorii din Europa și din Statele Unite au încă din luna iunie creșteri de prețuri de 13% și, respectiv, 20% în ultimii doi ani și încep să reducă cantitatea de ciocolată pe care o cumpără, arată datele obținute pentru Reuters de către Nielsen IQ, companie de cercetare de piață.

Creșterea prețurilor pentru zahăr și cacao în mod specific este semnificativă”, a declarat în iulie directorul financiar al Mondelez, un important producător de produse din cacao, Luca Zaramella. „Vorbim cel mai probabil de o creștere de peste 30 de procente dacă ne uităm la ultimele 12 luni, sau chiar mai mult, în special la cacao”. 

Dar, după mai bine de doi ani de prețuri mai mari, comercianții cu amănuntul ripostează, spun analiștii, ceea ce duce la o luptă care pune în pericol marjele și profitabilitatea ciocolatierilor.

O astfel de bătălie a dus la faptul că Mondelez a retras anterior batoanele Cadbury și Milka de pe rafturile unui lanț de supermarketuri belgian, după ce nu a reușit să ajungă la un acord asupra prețurilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite