Pierderi de sute de miliarde de dolari pentru grupurile media în 2022. Cu cât au scăzut acțiunile Disney și Netflix

0
Publicat:

Peste 500 de miliarde de dolari au fost șterse din valoarea de piață a celor mai mari companii media din lume în acest an, deoarece investitorii au fost dezamăgiți de revoluția streamingului, declanșându-se, astfel, scăderi istorice ale prețului acțiunilor pentru grupurile de difuzare și divertisment, relatează Financial Times.

Logo Castel Disney, Foto: Shutterstock
Logo Castel Disney, Foto: Shutterstock

Potrivit sursei citate, intensificarea concurenței și creșterea costurilor s-au adăugat la strângerea curelei consumatorilor și o încetinirea publicității declanșând un declin la nivel de industrie.

Mass-media, care pentru investitori acoperă o gamă largă de activități, de la producția de filme la publicitate și la televiziunea prin cablu, a fost printre sectoarele cele mai afectate în ceea ce se preconizează a fi cel mai rău an pentru acțiunile globale de la criza financiară.

A fost o furtună perfectă de vești proaste”, a spus Michael Nathanson, analist media la SVB MoffettNathanson. „Am acoperit acest sector de mult timp și nu am văzut niciodată un cumul atât de mare de probleme.”

Cu cât au scăzut acțiunile Disney

Acțiunile Walt Disney, în scădere cu aproximativ 45%, se îndreaptă către cel mai mare declin anual din cel puțin 1974. Sursa citată menționează că acțiunile au fost supuse mai multor presiuni în ultimele zile, deoarece încasările din continuarea așteptată cu nerăbdare de la Disney, Avatar, nu au ajuns la unele estimări în weekendul său de deschidere.

Și acțiunile Paramount Global au scăzut cu 42% în acest an, iar cele de la Netflix cu 52%, în timp ce Warner Brothers Discovery a înregistrat un declin de 63% de la crearea sa anul acesta, prin combinația dintre Discovery și WarnerMedia de la AT&T.

Directorii conglomeratului încearcă să integreze două dintre cele mai mari operațiuni din mass-media într-un moment de turbulențe în industrie și săptămâna trecută au avertizat că se confruntă cu 5,3 miliarde de dolari în restructurare și alte taxe legate de fuziune.

Companiile de streaming s-au descurcat bine la începutul pandemiei, deoarece restricțiile de izolare au stimulat audiența, împingând acțiunile din întregul sector mai sus, în perioada de boom bursier din martie 2020.

Dar, în timp ce directorii au cheltuit zeci de miliarde de dolari pe conținut în flux, opțiunile de vizionare au proliferat, iar costurile de trai au crescut - încurajând gospodăriile strânse din punct de vedere financiar să „reducă” sau să comute între abonamente.

Indicele Dow Jones Media Titans, care urmărește performanța a 30 dintre cele mai mari companii media din lume, a scăzut cu 40% în acest an, valoarea sa totală de piață scăzând de la 1,35 miliarde dolari la 808 miliarde dolari.

Creşterea ratelor dobânzilor a afectat evaluările, în special în cazul „acţiunilor de creştere" ale sectorului. Furnizorul de muzică Spotify a suferit o scădere de 69%, iar specialistul video Roku de 81%.

Radiodifuzorii tradiționali au fost și ei afectați. Unele dintre cele mai abrupte scăderi ale prețului acțiunilor au fost pentru proprietarii de active de cablu din SUA. Charter Communications a scăzut cu 53%, iar Comcast cu 31%.

„Tăierea cablurilor” s-a accentuat în SUA

Așa-numita „tăiere a cablurilor” s-a accelerat în SUA, numărul de abonamente la TV tradițional cu plată urmărite de Macquarie scăzând cu 8,3% în trimestrul al treilea, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Creșterile de preț – în special pentru sport – au atenuat până de curând scăderea clienților, „dar, intrând într-o recesiune, vă faceți griji că consumatorul va refuza să plătească”, a spus Tim Nollen, analist media tech la Macquarie.

Majoritatea serviciilor de streaming au suferit „pierderi foarte mari”, astfel încât companiile media „nu sunt încă într-o poziție în care [ele] pot compensa declinul liniar”, a adăugat Nollen.

Între timp, agenţii de publicitate au devenit mai reticenţi în promovarea mărcilor pe măsură ce economia globală încetineşte, ceea ce a afectat proprietarii de media, inclusiv compania britanică ITV, ale cărei acţiuni au scăzut cu 36%.

Postul de televiziune a declarat recent că este pe cale să înregistreze un declin al veniturilor anuale din publicitate, în ciuda unui impuls dat de Cupa Mondială de fotbal.

Ca răspuns la aceste provocări, marile companii din sector apelează la creşteri de preţuri, reduceri de personal şi alte iniţiative, cum ar fi servicii de streaming cu suport publicitar.

Analiştii de la Morgan Stanley au scris într-un raport din această săptămână că, dacă aceste măsuri nu vor reuşi să aducă profituri „semnificative" în domeniul streamingului, companiile vor fi nevoite fie să „renunţe", fie să se consolideze prin alte mijloace.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite