Piaţa imobiliară îşi va reveni după iulie 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Segmentele cu cele mai mari şanse de tranzacţionare sunt comercial şi retail. Singurii dezvoltatori care vor începe proiecte noi vor fi cei care au surse de finanţare proprii, spun consultanţii imobiliari, care văd o revenire a pieţei din semestrul doi.

„Primele semne de înviorare a pieţei imobiliare sunt asociate cu reluarea finanţării şi îmbunătăţirea situaţiei economice", a declarat, conform Mediafax, Oana Iliescu, co-director executiv al DTZ Echinox. Segmente precum terenurile şi investiţiile depind în foarte mare măsură de condiţiile de finanţare, în timp ce evoluţia domeniilor industrial şi retail este strâns legată de nivelul consumului şi de starea generală a economiei.

Tranzacţiile pe segmentul rezidenţial sunt influenţate atât de condiţiile de finanţare cât şi de veniturile populaţiei. „Prin urmare, nu ne putem aştepta ca o îmbunătăţire a situaţiei pieţei imobiliare autohtone să intervină mai devreme de a doua jumătate a anului viitor", a adăugat Iliescu.

În ceea ce priveşte segmentele pieţei imobiliare cu cele mai mari şanse de revenire în 2010, consultanţii au încredere în cel comercial şi cel de retail. „Segmentul imobiliar cu cele mai mari şanse de revenire în 2010 este cel al spaţiilor de birouri, concretizându-se într-un reviriment al tranzacţiilor de închirieri şi de investiţii. Acest segment a fost mai puţin afectat de criză", cred consultanţii companiei BNP Real Estate România.

În opinia lor, cel mai important factor care ar ajuta la revenirea pieţei imobiliare în 2010 este creşterea disponibilităţii finanţării pentru dezvoltatori, investitori şi clienţii finali.

Ofertă redusă în 2010

Totodată, analiştii companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox susţin proiectele deja existente vor fi cele mai tranzacţionate spaţii anul viitor.

„Pentru segmentul comercial ne aşteptăm să apară proiecte noi numai în condiţiile în care se vor realiza pre-închirieri substanţiale", crede Oana Iliescu. Jibril Semour, şeful departamentului de retail în cadrul Jones Lang LaSalle România (JLL) consideră, la rândul lui, că oferta se va reduce considerabil în 2010-2011 şi ar putea să se situeze sub cererea retailerilor, mai ales în 2011.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite