Pe ce îşi cheltuie românii economiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Atunci când vine vorba de economii şi investiţiile pe care românii le fac cu acestea, diferenţele între generaţii sunt mari. Dacă persoanele cu vârste cuprinse între 26 şi 79 de ani aleg să achiziţioneze în special produse vestimentare, copiii şi tinerii cu vârste până în 25 de ani îşi investesc primele economii preponderent în telefoane mobile şi accesorii, arată cel mai recent studiu realizat de BCR, prin Şcoala de Bani.

Potrivit studiului, copiii din ziua de azi încep să economisească mai devreme, inclusiv la vârsta de patru ani, pe când părinţii şi bunicii făceau acest lucru după 18 ani. Cei mai mulţi copii strâng în medie între 350 şi 800 de lei pe an, cu care îşi cumpără biciclete, aparate foto sau jocuri TV, iar cei care investesc cei mai mult în educaţie sunt adolescenţii cu vârste între 16 şi 20 de ani. 

”Studiu nostru arată cât de necesară este educaţia financiară. Nicio categorie de vârstă nu pune pe primul loc investiţiile pe termen lung, cum ar fi cele în educaţie, sănătate, pensii, însă merită remarcat că tinerii cu vârste între 16 şi 20 de ani alocă educaţiei sumele cele mai mari. Am sesizat şi o diferenţă în ce priveşte vârsta la care românii încep să pună bani deoparte: copiii şi tinerii de azi o fac la vârste timpurii, chiar de la patru ani, în timp ce copiii de dinainte de '89 s-au apucat abia în timpul liceului sau al facultăţii. Noi credem că mai sunt mult de făcut în ceea ce priveşte educaţia financiară a românilor, care trebuie să treacă dincolo de economisire, până la controlarea bugetului personal, stabilirea unor obiective de viaţă realiste şi asumarea unui comportament financiar calculat şi corect. Prin indepedenţă financiară se poate construi o viaţă mai bună. Iar independenţa financiară se învaţă la Şcoala de bani”, spune Nicoleta Deliu, coordonatoarea programului Şcoala de Bani.

Deşi preferinţele diferă de la o generaţie la alta, un top al investiţiilor din primele economii ale românilor de orice vârstă ar arăta astfel:

1. Haine şi încălţăminte

2. Biciclete şi patine cu rotile

3. Cadouri pentru alţii

4. Călătorii

5. Investiţii în studii

6. Telefoane şi accesorii

7. Mobila şi electrocasnice

8. Laptop/calculator

9. Jucării

10. Maşină/Şcoala de şoferi

BCR a lansat în perioada august-octombrie 2018 cea mai mare campanie de educaţie financiară din România: timp de 10 săptămâni, 1.000 de angajaţi oferă, în fiecare joi, în 100 de sucursale bancare cursuri gratuite la Şcoala de Bani.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite