Compania aeriană low-cost care renunță la biletele de hârtie: pasagerii vor trebui să prezinte pe telefon sau tabletă tichetele de îmbarcare
0Un operator aerian european low-cost va solicita, începând de miercuri, 12 noiembrie, ca pasagerii să folosească tichetele de îmbarcare digitale din aplicația sa, eliminând complet biletele de hârtie.

Compania irlandeză Ryanair a informat că pasagerii trebuie acum să obţină permise digitale din aplicaţia sa pe smartphone-uri, potrivit Agerpres, care citează agenția DPA.
În lipsa permisului pe telefon sau pe tabletă, călătorii nu pot avea acces la controlul de securitate de pe aeroport şi nu se pot îmbarca în avion.
Şeful Ryanair, Michael O'Leary, se aşteaptă la „unele probleme iniţiale" dar a declarat într-un interviu acordat publicaţiei britanice Independent că peste 80% dintre clienţii companiei folosesc deja aplicaţia.
Ryanair vrea să simplifice operaţiunile de check-in
Operatorul aerian european low-cost Ryanair a explicat că decizia face parte din strategia sa digitală menită să simplifice operaţiunile de check-in în timp ce este redus impactul asupra mediului. Această iniţiativă ar putea duce anual la economisirea a peste 300 tone de hârtie.
În cazul în care un smartphone este pierdut sau se descarcă, pasagerii pot obţine tichete gratuite de îmbarcare la aeroport, înaintea controlului de securitate, iar dacă problema apare după control, informaţiile lor sunt deja în sistemul Ryanair şi angajaţii de la poarta de îmbarcare îi vor ajuta.
Ryanair atrage atenţia că cel mai important lucru pentru călători este să facă check-in online înaintea zborului.
Pasagerii care ignoră să facă check-in online pot obţine la aeroport tichete de îmbarcare, pentru o taxă care variază de la 30 euro în Spania şi 40 euro în Austria, la 55 euro în alte state membre UE şi în Marea Britanie.
Cei care nu au smartphone pot primi bilet pe hârtie la aeroport, dacă anterior au efectuat operaţiunile de check-in pe site-ul Ryanair.
Recent, Ryanair a anunţat că a transportat 200,2 de milioane de pasageri, la un grad de umplere a avioanelor sale de 94%, în anul fiscal încheiat la 31 martie 2025, devenind prima companie aeriană europeană care transportă 200 de milioane de pasageri într-un an.























































