Ofensiva mallurilor bucureştene cu o lună înainte de deschiderea Promenada Floreasca: extinderi şi noi chiriaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu doar o lună înainte de deschiderea centrului comercial Promenada din zona Floreasca, primul din Capitală construit în criză, marile malluri bucureştene  - AFI Palace Cotroceni, Băneasa Shopping City, dar şi magazinul Unirea anunţă noi chiriaşi de renume sau extinderi.

Băneasa Shopping City, cel mai mare centru comercial din nordul Bucureştiului, a anunţat recent că a atras în rândul chiriaşilor 13 noi magazine care au fost inaugurate recent sau urmează să îşi deschidă porţile în toamna acestui an. Noii chiriaşi au fost anunţaţi „cu ocazia noului sezon toamnă - iarnă“.

Printre noii chiriaşi se numără un concept store al librăriilor Cărtureşti, magazinul flagship al reţelei Nissa, un magazin de încălţăminte Guban sau o unitate Timeout. Retailerul La Martina va avea în Băneasa primul magazin deschis în România, în timp ce alte spaţii au fost ocupate în mall de Celio, Crabtree, ELC Center, Luisa Spagnoli (deschis recent), Loulou (articole vestimentare), Napapijri, Wolford şi centrul de înfrumuseţare Nomasvello (deschis deja).

Familia Adamescu, care controlează afaceri precum Astra Asigurări, Unirea Shopping Center, hotelurile Rex şi Intercontinental şi două clădiri de birouri din Bucureşti, are în plan investiţii de peste 55 de milioane de euro în următorii doi ani şi jumătate în mallurile din Bucureşti şi Braşov şi în hotelul de cinci stele Intercontinental, potrivit „Ziarului Financiar“. La Unirea Shopping Center din Capitală, familia Adamescu vrea să construiască un cinematograf şi un patinoar, iar la Braşov suprafaţa centrului comercial se va dubla.

„Mereu căutăm spaţii noi pentru a le închiria şi le şi găsim, deşi nu avem cum să ne extindem în afara structurii actual existente. Vom da drumul şantierului pentru a avea acces de la me­trou di­rect la magazin şi astfel vom crea 1.500 de metri pătraţi de magazine. Vom aduce branduri noi, cum este cazul producătorului de cosmetice MAC, dar vom opera şi relocări din rândul chiriaşilor de la parter“, spune Carmen Adamescu, preşedinte şi CEO al Unirea Shopping Center, potrivit „Ziarului Financiar“.

Ea explică faptul că vor fi mutate brandurile care au mai multă trecere la publicul de la metrou, fără a oferi însă nume. 

Totodată, compania AFI Europe, proprietarul centrului comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, a început lucrările la o extensie de 800 de metri pătraţi destinată grupului suedez H&M, care în noul spaţiu îşi va putea extinde magazinul actual şi va putea comercializa şi produse pentru locuinţă din colecţia H&M Home.

AFI lucrează deja la noul spaţiu în apropierea intrării principale în mall de la intersecţia bulevardului Timişoara cu strada General Vasile Milea, în veci­nătatea şantierului pe care sunt construite clădirile doi şi trei ale parcului de afaceri AFI Park.

Doar o lună până la deschiderea Promenada

Mai este mai puţin de o lună  până când Promenada Floreasca îşi va deschide porţile. Acum, din exterior totul pare aproape gata. În interior însă, lucrările la finisaje mai ridică praf spre etajele superioare ale viitorului mall, în ciuda faptului că majoritatea detaliilor au fost deja puse la punct. Peste 1.000 de muncitori lucrează 24 de ore din 24 pentru deschiderea la timp a mallului, o investiţie de 135 de milioane de euro, se arată într-un reportaj al publicaţiei „Ziarul Financiar“.

O investiţie de 135 de milioane de euro în domeniul imobiliar reprezintă în actuala perioadă o raritate, iar plasarea acestor bani în mijlocul unei zone în care lucrează în prezent zeci de mii de angajaţi ai unor companii ca Oracle, HP, Raiffeisen, Intesa sau PwC a atras atenţia retailerilor, care au închiriat 95% din spaţii.

Cei mai importanţi comercianţi de îmbrăcăminte care au închiriat spaţii în cadrul mallului, printre care Peek & Cloppenburg, Inditex (Zara) sau H&M, sunt şi cei mai avansaţi în ceea ce priveşte amenajarea spaţiilor, siglele magazinelor fiind deja montate cu mai bine de o lună înainte de deschidere. Accesul auto în cele 1.300 de locuri de parcare subterane va fi realizat pe Calea Floreasca, venind dinspre centrul oraşului, şi pe strada Barbu Văcărescu, venind dinspre nord, iar dezvoltatorii mallului iau în calcul şi varianta în care circulaţia pe cele două artere va fi realizată prin sensuri unice.

În urmă cu patru luni, reprezentanţii Raiffeisen Evolution estimau că mallul Promenada va genera încasări anuale de aproximativ 11 milioane de euro, nivel pentru care chiriaşii ar trebui să scoată bonuri de circa 70 de milioane de euro, dat fiind faptul că, în general, veniturile proprietarilor de malluri reprezintă aproximativ 15% din vânzări. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite