O firmă de avocatură a cerut insolvenţa CFR Marfă pentru o datorie de 456.000 de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CFR Marfă trebuia restructurată şi listată pe bursă, potrivit angajamentelor autorităţilor luate după privatizarea eşuată din 2013
CFR Marfă trebuia restructurată şi listată pe bursă, potrivit angajamentelor autorităţilor luate după privatizarea eşuată din 2013

CFR Marfă riscă să intre în insolvenţă după ce un cabinet de avocatură a depus o cerere la Tribunalul Bucureşti în acest sens pentru o datorie de 456.000 de lei, potrivit unor documente „Adevărul“.

Cabinetul de Avocatură Nichita Vlad, cu sediul în Ploieşti, a înaintat o solicitare, creanţa ajungând la aceasta după ce a fost achiziţionată de la societatea Carmensimi, tot din Ploieşti, specializată în reparaţii feroviare.

Casa de avocatură susţine că deţine facturi neachitate emise în perioada noiembrie-decembrie 2015. Termenul-limită pentru efectuarea plăţilor era în ianuarie 2016, iar în urma refuzului societăii de stat de a plăti datoriile, firma de avocatură a cerut insolvenţa. 

CFR Marfă este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România. Societatea a fost scoasă la privatizare în anul 2013, câştigătorul fiind principalul său competitor, Grup Feroviar Român, deţinut de către omul de afaceri Gruia Stoica. Acesta nu a achitat, însă, statului suma de 202 milioane de euro pe care a oferit-o pentru 51% din acţiunile CFR. Omul de afaceri a acuzat atunci statul că nu a obţinut acordul băncilor pentru tranzacţie, iar autorităţile l-au acuzat că nu dispune de sumele necesare şi nici nu a notificat Consiliul Concurenţei.

Privatizarea CFR Marfă era o condiţionalitate din vechiul acord cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi Comisia Europeană (CE). Ulterior, în urma eşecului privatizării, autorităţile au promis că vor restructura compania şi că o vor lista pe bursă. Nici acest lucru nu s-a produs, însă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite