O bancă din România dispare: clienții vor rămâne fără acces la conturi și carduri. Alertă pentru plata salariilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O bancă din România va dispărea la finalul lunii octombrie, iar clienții săi vor rămâne fără acces la conturi, carduri și aplicații timp de câteva zile. Schimbarea survine în contextul unei fuziuni surpriză, iar utilizatorii trebuie să își actualizeze plățile și să își anunțe angajatorii. 

O bancă importantă dispare, iar clienții rămân fără conturi / Sursa foto: Alamy
O bancă importantă dispare, iar clienții rămân fără conturi / Sursa foto: Alamy

Zeci de mii de clienți trebuie să-și mute datele la noua bancă la care au ajuns

Intesa Sanpaolo a finalizat achiziţia grupului românesc First Bank S.A. (România) de la fondul privat de investiţii cu sediul în SUA J.C. Flowers & Co, conform unui comunicat al băncii.

Împreună, Intesa Sanpaolo Bank România şi First Bank totalizează active de aproximativ 3,2 miliarde de euro, deservesc aproximativ 143.000 de clienţi şi au peste 1.500 de angajaţi.

  Utilizatorii First Bank au început să primească deja notificări privind mutarea serviciilor de la Intesa.

„Suntem bucuroși să vă anunțăm că, începând cu data de 31.10.2025, First Bank S.A. (denumită în continuare First Bank) fuzionează cu Banca Comercială Intesa Sanpaolo Romania S.A. (denumită în continuare Intesa Sanpaolo Romania”, este mesajul din notificarea primită atât de clienții First Bank cât și cei ai Intesa Sanpaolo.

Cardurile emise de First Bank, fosta Piraues România, vor înceta să mai funcționeze la data de 30 octombrie, la fel ca și serviciile Mobile și Internet Banking. Conturile curente nu vor mai funcționa din 31 octombrie. Acestea vor fi preluate de Intesa, la fel ca și depozitele.

Noile carduri Intesa vor fi emise pentru clienți din 15 septembrie, iar Intesa precizează că în perioada 31 octombrie – 3 noiembrie nu vor putea fi accesate.

Clienții băncii trebuie să-și alerteze de urgență angajatorii pentru a-și putea primi în continuare salariile. Toți trebuie să meargă la bancă pentru a-și reface conturile

Funcționalitățile oferite de Intesa vor putea fi accesate abia începând cu 3 noiembrie. Drepturile persoanelor împuternicite să opereze conturile deținute la First Bank nu se transferă automat, iar acestea trebuie să se prezinte la sucursala bancară la care vor fi notificate.

De asemenea, Intesa le recomandă clienților să își informeze angajatorii cu noile date ale conturilor, pentru a asigura virarea salariilor. În plus, dacă aveți cardul First Bank înrolat pentru plăți sau abonamente online, va fi necesar să actualizați aceste informații cu datele noilor carduri emise de Intesa Sanpaolo România.

Reacțiile clienților nu au întârziat să apară. Nu sunt bucuroși de schimbări și nu apreciază birocrația

„Când a fost anunțată tranzacție am fost anunțați că nu trebuie să facem nimic. Acum constatăm că trebuie să facem alt card, o să avem alt cont, trebuie să anunțăm noul cont la firmă, trebuie să salvăm beneficiarii din vechea aplicație, trebuie să introducem noul card pentru plăți în toate aplicațiile de cumpărături, trebuie să mergem într-o sucursală Intesa ca să activăm serviciile. În martie, banca tocmai ce îmi emisese alt card. Deja devine enervant și obositor”, spune un client.

„Deși ni se spune că suntem țară slab bancarizată și ar trebui să folosim mai mult cardul, ne lovim de faptul că 4 zile nu va merge. Noi cum mâncăm în cele 4 zile? Tot la plăți cash se ajunge. Nu înțeleg de ce nu au migrat direct toate datele online, fără să mai trebuiască să facem noi toată munca”, se plânge alt client. 

Unii clienți se gândesc să își mute conturile la alte bănci, fie către bănci digitale precum Revolut sau Salt, fie către instituții internaționale mai mari, nemulțumiți de rețeaua redusă de bancomate disponibile.

Pe pagina de Facebook a First Bank, o utilizatoare întreabă de ce apelurile rămân mereu în așteptare, în timp ce pe pagina Intesa Sanpaolo România, un alt client reclamă lipsa de răspuns din partea angajaților de la sucursala Victoriei din București și faptul că o plată i-a fost blocată.

Mai multe fuziuni și achiziții bancare au avut loc în ultimii ani în România. Pe lângă achiziția First Bank de către Intesa, Banca Transilvania a cumpărat OTP Bank, Unicredit a preluat Alpha Bank, iar EximBank a luat Banca Românească.

Răspunsul Intesa Sanpaolo Bank Romania

”Referitor la articolul publicat în data de 6 septembrie 2025 în Adevărul.ro, dorim să clarificăm câteva aspecte importante pentru clienții aflați în această perioadă de tranziție și pentru o informare corectă a publicului. Dorim să îi asigurăm pe toți clienții First Bank că fondurile lor sunt protejate, iar accesul la servicii este garantat.

În luna mai 2024, Grupul Intesa Sanpaolo, lider în Italia și una dintre cele mai solide bănci din zona euro, a achiziționat First Bank, extinzându-și astfel prezența în România.

În contextul fuziunii dintre First Bank și Intesa Sanpaolo Bank, conturile și soldurile clienților First Bank sunt preluate automat de Intesa Sanpaolo Bank la data de 31 octombrie 2025, iar fondurile rămân în deplină siguranță la dispoziția clientilor. Clienții First Bank nu trebuie să își închidă sau să își redeschidă conturile, acestea fiind regenerate automat în noua bancă (Intesa Sanpaolo Bank) și comunicate deja acestora prin scrisori personalizate cu cel puțin două luni înainte de data migrării (31 octombrie 2025). În această perioadă, clienții au la dispoziție suficient timp pentru a le comunica angajatorilor sau partenerilor contractuali noul cont IBAN, valabil începând cu luna noiembrie. În cazul în care se efectuează plăți într-un IBAN care nu mai există (fostul cont de la First Bank), fondurile nu sunt pierdute sau blocate, ci vor fi returnate în contul de inițiere a plății.

În ceea ce privește cardurile, precizăm că acestea funcționează conform unui calendar clar. Clienții First Bank vor putea intra în posesia cardurilor noi emise de Intesa Sanpaolo Bank începând cu data de 15 septembrie. Cardurile First Bank vor putea fi utilizate până la 30 octombrie 2025, iar cardurile de debit Intesa Sanpaolo Bank vor fi active începând cu 31 octombrie. Astfel, clienții First Bank pot dispune de fondurile transferate de la First Bank la Intesa Sanpaolo Bank. Drept urmare, nu există o perioadă generală de patru zile în care cardurile de debit să fie inaccesibile. ATM-urile ambelor bănci vor fi disponibile pe întreaga perioadă pentru retrageri cu carduri.

În plus, dorim să subliniem faptul că rețeaua noastră de aproximativ 200 de bancomate acoperă nevoile clienților, iar comisionul pentru retrageri numerar este zero pentru clienții First Bank. Accesul la numerar este asigurat permanent prin intermediul acestora, în timp ce doar aplicațiile mobile vor avea întreruperi pe o perioadă tehnică specifică proceselor de fuziune bancară.

Astfel, clienții First Bank intră în posesia unor carduri noi emise de Intesa Sanpaolo Bank, având continuitate în accesul la fondurile proprii și la servicii bancare de bază (plăți cu cardul de debit sau la ghișeu) cu un minim impact pentru aceștia specific oricărei fuziuni bancare.

Toate informațiile actualizate despre calendarul și pașii de urmat pot fi consultate pe site-ul: https://www.intesasanpaolobank.ro/persoane-fizice/integrare_FirstBank.html”, potrivit Intesa Sanpaolo Bank Romania

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite