Navă de semnalizare de 3,5 milioane euro plus TVA pentru sectorul Bechet - Calafat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Transporturilor va aloca suma Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi din fonduri externe nerambursabile şi surse bugetare prin Programul Mecanismul de Interconectare a Europei. Durata de execuţie a navei va fi de 14 luni.

Ministerul Transporturilor a  elaborat un proiect de ordin pentru achiziţia unei nave de semnalizare pentru  intervenţii rapide pe sectorul Bechet (km 679) - Corabia (km 625), aceasta urmând să ajungă în dotarea Regiei Autonome Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi.

Finanţarea investiţiei se va face din fonduri externe nerambursabile şi surse bugetare prin Programul Mecanismul de Interconectare a Europei, se arată în proiectul de ordin supus dezbaterii publice pe site+ul Ministerului Transporturilor.

Potrivit acestuia, valoarea totală a investiţiei va fi de 15,9 milioane lei (circa 3,5 milioane euro), plus TVA. Durata investiţiei va fi de 14 luni.

Principalele misiuni ale navei sunt: îmbunătăţirea activităţii de reabilitare a şenalului navigabil, care va duce la creşterea  siguranţei navigaţiei, în special în zonele cu adâncimea mică a apei, in punctele critice pentru navigaţie; intervenţia rapidă, în sectorul administrat de RA AFDJ Galaţi situat între porturile Corabia şi Bechet, în zona pilot a proiectului FAIRway, pentru reamplasarea semnalizării plutitoare în vederea obţinerii unei traiectorii optime a şenalului navigabil; sondajul sedimentelor prin măsurarea dimensiunii şi concentraţiei particulelor în suspensie, necesar estimării factorilor care influenţează morfologia albiei fluviului şi condiţiile de navigaţie.

Nava de semnalizare şi intervenţii rapide este absolut necesară, argumentează Ministerul Transporturilor, având în vedere perioadele cu niveluri scăzute ale apei, cu adâncimi ale şenalului navigabil cu valori sub 2,5 m, care determină apariţia unor sectoare critice pentru navigaţie şi necesită o intervenţie rapidă, cu o navă de semnalizare pentru a completa sau pentru a replanta semnalizarea plutitoare în punctele critice. „Asigurarea unui nivel mai bun al serviciilor de intervenţie rapidă are ca scop îmbunătăţirea activităţii de reabilitare a  şenalului navigabil, ceea ce va duce la creşterea siguranţei navigaţiei, în special în punctele critice pentru navigaţie”, se arată în proiect.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite