„Marea demisie”: A devenit renunțarea la job mult prea „cool”? Fenomenul a fost prezis din 2021

0
Publicat:

Milioane de angajați au demisionat în ultimii ani. Într-un fel, demisia a devenit fascinantă, deși nu este neapărat un lucru bun. În momentul în care profesorul de comportament organizațional Anthony Klotz a creat termenul de „marea demisie” în anul 2021 voia doar să vorbească despre un trend, relatează BBC.

Aproximativ 49 de milioane de angajați au demisionat în anul 2021. FOTO Shutterstock (Arhivă)
Aproximativ 49 de milioane de angajați au demisionat în anul 2021. FOTO Shutterstock (Arhivă)

În prezent, Klotz se gândește că poate, într-o oarecare măsură, a prezis acest fenomen. În SUA, conform datelor din luna ianuarie ale Biroului de Statistică a Muncii, aproximativ 49 de milioane de angajați au demisionat în anul 2021 și peste 50 de milioane în 2022. 

Potrivit unor sondaje, mulți dintre cei care încă nu și-au dat demisia încă cugetă asupra acestui lucru. Conform datelor LinkedIn, din 2.000 de respondenți, circa trei sferturi din cei din Generația Z și două treimi din mileniali iau în calcul să renunțe la locul de muncă în acest an. 

În aceeași ordine de idei, chiar și generațiile mai în vârstă iau în considerare demisia, inclusiv 55% din Generația X și o treime din generația Baby Boomers. 

Unii angajați care demisionează apelează la o sumedenie de motive, precum ar fi dorința de a avea mai multă libertate, bani sau beneficii. Mai mult decât atât, conform BBC, există ideea că demisia generează demisie. Oamenii de știință au creat un efect numit contagiune a cifrei de afaceri pentru a prezenta un fenomen în care, odată ce o persoană își anunță demisia, probabilitatea ca și colegii săi să îi urmeze exemplul crește, conform unui raport, până la 25%. 

  „Demisia a fost un fel de subiect tabu”

Ținând cont de faptul că cifrele cu privire la demisii țin primele pagini ale ziarelor, conform Klotz, efectul s-a răspândit rapid printre angajați. 

Mulți dintre noi s-au simțit un pic neputincioși în anii pandemiei și chiar în anii dinaintea ei", a declarat Klotz. „Demisia poate fi un moment de impulsionare”, a mai precizat el. 

Totodată, Klotz a mai precizat că „În timpul relației noastre cu angajatorul, angajatorul are puterea. Avem nevoie de salariu, așa că suportăm lucrurile pe care angajatorul vrea să le facem, chiar dacă nu vrem. Odată ce începi să te gândești la demisie, această dinamică a puterii începe să se schimbe. Iar asta este cu adevărat atrăgător. Când începi să te gândești: Nu mai am nevoie de asta. Aș putea face ceea ce a făcut colegul meu și să mă duc să lucrez la altă organizație, este un val de putere".  

Conform lui Kltoz, acest lucru atrage fiindcă este „eliberator”. Însă, cu toate că fenomenul este foarte popular, acesta are și părți negative. Spre exemplu, Klotz susține că înainte de a deveni virală, „demisia a fost un fel de subiect tabu. Era un fel de proces secret”, însă în prezent oamenii au hotărât să vorbească deschis despre această etapă. 

Oamenii au început să creadă că această decizie este una pe care o poți lua rapid și ușor. Astfel, acest lucru i-ar face să demisioneze din instinct, în loc să analizeze situația.  

Conform unor specialiști, mutatul de la un job la altul vă poate afecta cariera. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite