Jurnaliştii olteni şi-au câştigat libertatea de a fi bătuţi de lumea interlopă
0Mass-media din Craiova fac „casă bună" cu politicienii, oamenii de afaceri locali şi cu regulile stricte de veritabilă corporaţie. Orice s-ar spune despre presa craioveană nu este suficient.
Mass-media din Craiova fac „casă bună" cu politicienii, oamenii de afaceri locali şi cu regulile stricte de veritabilă corporaţie.
Orice s-ar spune despre presa craioveană nu este suficient. În cazul ăsta mă feresc să dau verdicte: profesionişti, amatori, bogaţi, săraci, corupţi sau curaţi ca lacrima.
E vorba despre presă profitabilă şi ziare apărute peste noapte. Şi despre jurnalişti care înţeleg libertatea într-un mod care ar putea face pe oricine să ridice din sprânceană: „Eu scriu un articol despre un om de afaceri şi e dreptul lui să-mi rupă picioarele".
„Lucrurile stau cam aşa în presa noastră: am fost de multe ori ameninţaţi şi am luat şi bătaie după ce am scris despre mahări din Craiova. E dreptul lor până la urmă. Suntem într-o ţară liberă. Eu scriu, ei mă ameninţă. Şi tot aşa", spune, fără ezitare, Ionuţ Pîrvulescu, directorul săptămânalului „Lupa Mea".
Trage relaxat din ţigară, aproape şmechereşte. „După ce mă ameninţă, suntem cei mai buni prieteni. Conflictul se termină la o bere", adaugă şi Mihai Gavrilă, redactorul – şef al „Lupei", privindu-mă amuzat din spatele laptopului.
Despre Craiova se spun multe: că e raiul lumii interlope sau că mahării de acolo se bat cu săbiile în plină stradă. Multe sunt adevărate şi multe inventate de o presă în căutare de senzaţional. În piaţa media din Oltenia coabitează afaceri profitabile şi păguboase. Sistemul de corporaţie funcţionează fără nicio problemă alături de publicaţii la care ziariştii sunt acţionari la ziarele la care scriu.
Este o presă cu jurnalişti care luptă pentru subiecte, care au învăţat că trebuie să-ţi cunoşti oraşul până la ultima străduţă pentru a putea supravieţui, că, dacă faci un pas înapoi, eşti pierdut. Mai este şi o presă cu gazetari ca nişte rotiţe într-un mecanism care scoate profit, în care subiectele şi strategiile editoriale contează mai puţin decât marketingul şi ambalarea produsului editorial. Banii vorbesc în mass-media craioveană.
„Ştii, se punea că acum vreo doi – trei ani, pieile noastre, a mea şi a lui Ionuţ, valorau trei miliarde de lei. Atunci am scris despre Cornel Mondea, cel care deţinea Electroputere Craiova. De atunci am mai scris şi alte articole despre Mondea", continuă Mihai Gavrilă. Fumul de ţigară din apartamentul cu două camere poţi să-l tai cu lama.























































