Jocul Pokémon Go a crescut cu peste 50% acţiunile Nintendo

0
0

După lansarea de săptămâna trecută a Pokémon Go, jocul pentru smartphone-uri deţinut de Nintendo, compania japoneză a înregistrat o creştere de peste 50% a acţiunilor.

Titlurile Nintendo au înregistrat, joi, la Bursa din Tokyo, un avans de 16%, iar la închiderea şedinţei de tranzacţionare de vineri creşterea generală este de 56%, informează BBC, citat de Agerpres. Vânzările consolelor de jocuri, pe care s-a bazat în general Nintendo, au încetinit în ultimii ani, pe fondul schimbărilor preferinţelor în materie de jocuri: oamenii preferă, acum, să se joace online şi pe dispozitive portabile.

Pokémon Go a generat deja venituri de mai multe milioane de dolari. Jocul este gratuit, dar utilizatorul trebuie să plătească, dacă vrea funcţii suplimentare, de exemplu pentru cumpărarea de hrană pentru monştrii capturaţi.

Nintendo, care a dezvoltat şi jocul Super Mario, a lansat Pokémon Go, în 7 iulie, în SUA, Australia, Noua Zeelandă şi, cu câteva zile întârziere, în unele ţări europene. Decalajul nu a fost un impediment pentru mulţi europeni, care au putut descărca aplicaţia, pretinzând că sunt domiciliaţi într-una din ţările în care a fost lansat jocul. Pokémon Go este gratuit, şi constă în găsirea şi capturarea de personaje virtuale Pokémon în diferite locuri din viaţa reală. Practic, utilizatorii se mută din jocul digital în lumea palpabilă, unde descoperă, fac schimb şi se luptă cu pokémoni.

Aplicaţia a fost dezvoltată de Niantic Inc, start-up intern al Google-Alphabet, împreună cu Nintendo Co Ltd şi Pokémon Company International. În mai puţin de o săptămână, a devenit una dintre aplicaţiile cele mai descărcate de pe Android Magazin Play. Pokémon Go are mai multe facilităţi decât Tinder, iar utilizatorii petrec mai mult timp pe acest joc decât pe WhatsApp, Instagram, Snapchat sau Facebook Messenger.

Numele „Pokémon” este o abreviere a cuvintelor „Pocket Monsters”, în traducere „monştrii de buzunar”.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite