Primul oraş din România care cumpără autobuze fără şofer

0
Publicat:
Ultima actualizare:
autobuze electrice fara sofer

Primăria unui mare oraş din România a lansat deja procedurile de achiziţie pentru autobuze autonome destinate transportului public, potrivit unui anunţ deja publicat în SEAP, scrie economica.net.

Primăria Cluj Napoca a lansat pe 22 aprilie licitaţie pentru achiziţia de autovehicule autonome destinate transportului public de persoane. Valoarea estimată a achiziţiei este de 27,35 milioane de lei, potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), scrie economica.net.

Acordul – cadru scos la licitaţie de primăria condusă de Emil Boc vizează furnizarea a până la 14 autovehicule autonome. Un autovehicul poate transporta 10 sau mai multe persoane.

Achiziţia acestor autobuze va fi finanţată din fonduri bugetare iar durata acordului-cadru va fi de 48 de luni. Ofertele firmelor interesate sunt aşteptate până pe 24 mai 2021.

La începutul anului 2020, municipalitatea din Cluj – Napoca a semnat un contract cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) pentru servicii de consultanţă. Valoarea totală a contractului a fost de 135.000 de lei, iar UTCN urma să furnizeze consultanţă pentru achiziţionarea unor autobuze autonome electrice, potrivit sursei citate.

Reprezentanţii Primăriei au anunţat atunci că autobuzele fără şoferi ar urma să fie pe străzile Clujului în cel mult doi ani. Autobuzele au o capacitate destul de mică, de aproximativ 12 locuri, iar acestea vor circula în zonele centrale, unde nu ajung alte mijloace de transport. Potrivit municipalităţii, numărul mare de senzori ai acestui autovehicul şi complexitatea acestora garantează siguranţa în trafic.

Autobuzele ar urma să fie testate timp de un an, iar apoi proiectul ar putea fi extins cu fonduri europene. Costul unui autobuz de acest fel este de aproximativ 350.000 de euro. Dacă acest proiect se va implementa, Cluj-Napoca va fi primul oraş din România care va avea astfel de autobuze, care sunt deja existente în Paris, Lyon sau Viena.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite