Ministerul Transporturilor, record de investiţii europene în drumuri şi căi ferate. Care sunt proiectele cu cele mai mari sume alocate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada A1 Piteşti - Sibiu, Foto: Facebook Cătălin Drulă
Autostrada A1 Piteşti - Sibiu, Foto: Facebook Cătălin Drulă

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a absorbit, în primele şase luni ale acestui an, fonduri europene în valoare de 2,7 miliarde de lei, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat, miercuri, ministrul Cătălin Drulă.

„Fonduri europene de 2,7 miliarde de lei au fost absorbite în primele 6 luni ale anului la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Asta înseamnă o creştere de +35% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2020 (2 miliarde de lei), +142% faţă de 2019 (1,12 miliarde) şi +285% faţă de 2018 (0,7 miliarde).”, a transmis ministrul pe pagina sa de Facebook.

Acesta a oferit şi câteva exemple de proiecte în execuţie, cu finanţare europeană, cu sumele pentru primele 6 luni din 2021:

- Linia de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria - 554 milioane de lei,

- Drumul expres Craiova - Piteşti - 421 de milioane de lei,

- Pod Brăila  - 283 de milioane de lei,

- Linia feroviară Bucureşti - Jilava - Giurgiu - 88,6 milioane de lei,

- A0 sud - 196 de milioane de lei,

- A0 nord - 70 de milioane de lei,

- A1 Piteşti - Sibiu - 117 milioane de lei,

- A10 Sebeş - Turda - 86 de milioane de lei,

- Linia de cale ferată Sighişoara - Coşlariu - Simeria - 46 de milioane de lei,

- poduri feroviare reabilitate - 8,5 milioane de lei.

Bugetul local al Ministerului Transporturilor a fost crescut cu 10%, până la 14,1 miliarde de lei, anul acesta, conform reprezentanţilor Guvernului. 

În zona de infrastructură mare, România a absorbit trei miliarde de euro din surse europene până la finalul lunii ianuarie 2021, echivalent cu aproape 35% din bugetul total disponibil în Programul Operaţional Infrastructură Mare, potrivit Ministerului Fondurilor Europene.

Ministrul Cătălin Drulă a transmis în luna februarie a accestui an, că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are în 2021 cea mai mare alocare din ultimii 10 ani pentru întreţinerea infrastructurii feroviare, respectiv 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 16,53%.

Pentru investiţiile din fonduri europene, sunt alocate aproape 8 miliarde de lei, ceea ce este un record absolut al ultimului deceniu şi o creştere de mai mult de 30% faţă de 2020, notea Cătălin Drulă.

„Facem căi ferate, autostrăzi, linii de metrou, infrastructură portuară şi aeroportuară din fonduri europene! Am dat o atenţie deosebită domeniului feroviar în acest an. Avem cea mai mare alocare din ultimii 10 ani pentru întreţinerea infrastructurii feroviare: 1,4 miliarde de lei, creştere de 16,53%. Reînnoim calea ferată! De asemenea, avem creşteri de 60% la alocarea pentru reparaţii curente ale infrastructurii feroviare.

Am crescut şi suma alocată întreţinerii infrastructurii rutiere! Cu 10% faţă de execuţia preliminată din 2020, adică până la 617 milioane lei. Am spus de la debutul mandatului că bani vor fi. Constructorii şi managerii au primit de la mine mesajul să lucreze cât pot de mult, pentru că e nevoie să creştem România împreună. Avem un buget la Transporturi orientat pe investiţii. Revoluţia bunei guvernări e aici”, a transmis ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite