Contractul pentru ultimul tronson din Drumul Expres Craiova-Piteşti, semnat. Drulă: Mă aştept ca ritmul lucrărilor să fie similar cu cel de pe tronsoanele 2 şi 3

Contractul pentru ultimul tronson din Drumul Expres Craiova-Piteşti, semnat. Drulă: Mă aştept ca ritmul lucrărilor să fie similar cu cel de pe tronsoanele 2 şi 3

Foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Contractul pentru proiectarea şi execuţia Tronsonului 4 al Drumului expres DX12 Craiova - Piteşti a fost semnat, marţi, cu grupul de firme SA&PE Construct - Spedition UMB – Tehnostrade, a transmis ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Am participat astăzi la sediul CNAIR la semnarea contractului dintre Compania de drumuri şi câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lotului 4, grupul de firme UMB. Acelaşi antreprenor lucrează excelent pe tronsoanele 2 şi 3 ale drumului expres şi mă aştept ca ritmul să fie similar şi pe acest segment din DX12. Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţia celor 31,8 km ai lotului dintre Coloneşti şi Piteşti.”, a anunţat ministrul pe pagina sa de Facebook.
 
Potrivit acestuia, sectorul în cauză va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje şi 16 poduri), cărora li se adaugă 28 de podeţe. De asemenea, tronsonul va avea două  noduri rutiere: la Podul Broşteni (pentru legătura cu DN65A şi DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1).
 
„Este prevăzută şi o bază de întreţinere şi deszăpezire la Oarja şi vor exista şi două spaţii de parcare/servicii, amplasate de-o parte şi de alta a drumului.”, a precizat Cătălin Drulă.
 
Drumul Expres Craiova – Piteşti are 121 km, este împărţit în patru loturi şi prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lăţime fiecare, fără bandă de urgenţă, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte şi o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
 
Licitaţiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Piteşti au fost lansate încă din iulie 2017, dar nu toate tronsoanele au fost până acum contractate. Pentru tronsoanele 1 şi 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe şantier.
 
Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli şi oraşele Balş şi Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele două contracte au termen 12 luni pentru proiectare şi apoi 24 de luni pentru execuţie.
 
Tronsonul 3 (31,75km) şi Tronsonul 4 (31,82 km) au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanţă încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căştigătorul la licitaţie a venit la finalul lunii iunie 2020 - UMB pentru ambele tronsoane, transmite Hotnews.ro.
 
Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru pentru Tronsonul 4 instanţa de judecată a întors decizia. În luna februarie CNAIR a decis din nou să atribuie contractul Lotului 4 către UMB, dar şi de această dată au fost depuse contestaţii. Abia la final de iulie UMB a fost din nou declarat câştigător la licitaţie din nou, iar semnarea contractului a venit pe 17 august.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările