Autostrada de Centură Bucureşti Nord: Sectorul dintre A3 şi DN1 prinde contur cu greu. Când ar fi posibilă o deschidere parţială
0Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, miercuri, noi imagini de pe şantierul lotului doi al Autostrăzii A0 Nord. Potrivit sursei citate, sectorul dintre A3 şi DN1 prinde contur cu greu, fiind necesar să se aştepte soluţionarea blocajelor birocratice.
„Premieră absolută: AutostradaA0 Nord, lotul 2, din aer. Sectorul dintre A3 şi DN1 prinde contur cu greu, trebuind să aşteptăm soluţionarea blocajelor birocratice. Momentan încă sunt în derulare procedurile de mediu, dar şi probleme în justiţie cu hotărârea de guvern necesară exproprierilor. Aşadar, până când va fi emisă autorizaţia de construire, antreprenorul UMB face... ce poate: depozite de materiale şi grinzi, urmând să accelereze când birocraţia va fi complet rezolvată.”, au transmis reprezentanţii API pe pagina de Facebook.
Conform acestora, dacă autorităţile îşi vor face treaba la timp şi dacă oficialii CNAIR vor face demersurile contractuale, iar constructorul va fi de acord să-şi concentreze eforturile în acest sens, la finalul lui 2023 ar fi posibilă o deschidere parţială, între DN1 şi Autostrada A3, mai ales că segmentul A3-DN2 nu poate fi folosit fără nodul A0-DN2, parte din A0 Nord lotul 3, aflat în faza contestaţiilor.
„Dar cu lozinca „timpul trece, leafa merge", probabil că inaugurarea va fi împinsă în 2024.”, precizează Asociaţia.
Contractul pe cei 19 km dintre DN1 (Corbeanca) şi DN2 (Afumaţi) aferenţi lotului 2 din A0 Nord a fost semnat în data de 17.05.2021 cu UMB pe suma de aproape 832 milioane lei fără TVA, prevăzând 12 luni de proiectare, 22 de execuţie şi 10 ani garanţie.
Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021.
Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostradă A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărţiţi pe patru loturi.
A0 Nord - Lot 2 (DN1/Corbeanca - DN2/Afumaţi)
Lungime: 19 km, 2 noduri rutiere - cu A3 şi DN1
Stadiu: Contractat - mai 2021
Constructor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB
Valoare: 832 mil lei
Ordin de începere dat în 16 august 2021
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuţie
Finalizare posibilă: Q2-Q3 2024
A0 Nord - Lot 3 (DN2/Afumaţi - DN3/Cernica)
Lungime: 8,6 km, 1 nod rutier cu DN2
Constructor desemnat : Ictas Insaat Ve Ticaret
Valoare: 413 mil lei
Stadiu: În licitaţie (contestaţii şi reevaluare oferte)
Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuţie
Finalizare posibilă: 2025
A0 Nord - Lotul 4 (DN3-A2)
Lungime: 4,5 km, 0 noduri rutiere, pod mare peste râul Colentina
Cost: 313 mil lei (fără TVA)
Constructor: Asocierea UMB - Tehnostrade - SA&PE
Stadiu: Etapa de proiectare
Contract semnat în august 2020 / Licitaţia începută în iunie 2019.
Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuţie
Finalizare posibilă: 2024
A0 Nord - Lot 1 (DJ601 - Corbeanca/DN1)
Lungime: 17,5 km, 2 noduri rutiere - DN1A şi DN7
Stadiu: Atribuit (a treia oară, primele două către Nurol)
Constructor desemnat: Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER
Valoare: 815 mil lei
Licitaţie începută în 2019
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuţie
Finalizare posibilă: 2025-2026