Intrarea pe piata a Daciei Logan nu-i sperie pe importatori si pe ceilalti producatori romani
0Importatorii de autoturisme cu preturi de pornire comparabile cu cele pentru Dacia Logan nu se tem de o migratie importanta a potentialilor clienti catre acest model, potrivit declaratiilor
Importatorii de autoturisme cu preturi de pornire comparabile cu cele pentru Dacia Logan nu se tem de o migratie importanta a potentialilor clienti catre acest model, potrivit declaratiilor reprezentantilor unor dealeri. Renault Clio Symbol este unul dintre modelele cu un pret de baza de circa 8.000 de euro cu taxe incluse care ar putea avea de suferit in urma lansarii pe piata in luna septembrie a modelului Logan. "Este clar ca vom pierde ceva. Totusi, testele efectuate in Bucuresti, Budapesta si Varsovia au scos in evidenta faptul ca cele doua modele atrag in mod diferit clientela, asa incat nu vor fi foarte multi cei care se vor indrepta de la Clio catre Logan. Avantajul nostru este ca putem oferi si variante de motorizare Diesel, spre deosebire de Logan, care nu va fi echipat, intr-o prima faza, cu astfel de propulsoare", a declarat directorul general al Renault Romania, Nicholas Ianculescu. Reprezentantii Trust Motors, importatorul general al marcii Peugeot, considera, de asemenea, ca Peugeot 206 nu concureaza pe acelasi segment cu Logan. "Aparitia pe piata a acestui model nu va influenta semnificativ vanzarile modelului 206, pentru ca autoturismele se adreseaza unor genuri distincte de clientela. Pe langa o oarecare diferenta de pret, este evident ca persoana care isi cumpara un Peugeot vrea altceva decat acela care se orienteaza catre un autoturism Dacia", a apreciat directorul de vanzari al Trust Motors, Radu Cristian. In ceea ce priveste competitia Logan cu Skoda Fabia, reprezentantii Porsche Romania, importatorul general al marcii Skoda, sunt de parere ca nu se poate face comparatie intre marcile Dacia si Skoda. "Din punctul de vedere al pozitionarii pe piata, ne adresam unor categorii diferite de clienti. Marca Dacia este pozitionata din punct de vedere tehnologic sub marca Skoda, asa incat nu ne asteptam la o reducere semnificativa a vanzarilor modelului Fabia", a declarat directorul de marketing al Porsche Romania, Tatiana Stroescu. Pe de alta parte, potrivit lui Cristian Oltean, directorul de marketing al General Motors Romania, Logan va afecta in mod diferit cele doua marci vandute in Romania - Opel si Chevrolet. "Este destul de dificil sa apreciem in acest moment influenta lansarii noului model Dacia asupra vanzarilor noastre. Un lucru este sigur: va fi un competitor foarte important pentru Chevrolet Kalos, atat din punct de vedere al pretului, cat si din punct de vedere al produsului, dar nu credem ca va influenta direct modelul Astra, care se adreseaza unui alt segment de cumparatori. Ajustarea pretului nu va fi, insa, in nici un caz, o prioritate pentru noi", a precizat Oltean. Reprezentantii Daewoo Automobile Romania nu pot estima deocamdata in ce masura va fi influentata cererea pentru Matiz si Cielo. "Este inca prematur sa speculam asupra impactului pe care-l va avea lansarea Daciei Logan asupra pietei romanesti. Cumparatorii romani vor trebui sa aleaga in final intre un model consacrat si unul nou", a declarat directorul de comunicare al producatorului de la Craiova, Valeriu Tones.