Inelul de logodnă, o nişă neatinsă de criză: câţi bani mai scot bărbaţii din buzunar

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Importanţa diamantului este mai mare comparativ cu cea a aurului FOTO Shutterstock
Importanţa diamantului este mai mare comparativ cu cea a aurului FOTO Shutterstock

În condiţiile în care în plină criză financiară un român a alocat un buget de 48.000 de lei pentru achiziţia unui inel de logodna, jucătorii din industrie susţin că această nişă nu a fost afectată de recesiune. Inelul de logodnă este un segment relativ nou în piaţa bijuteriilor, care continuă să câştige în popularitate şi în rândul clienţilor români.

„Pentru piaţa aurului din România, obişnuită cu preţul per gram pentru bijuteriile din aur, a fost foarte greu de perceput particularitatea inelelor de logodnă: diamantul contează mai mult decât aurul şi preţul per gram al aurului are o proporţie infimă în preţul final al inelului. A fost destul de greu de ieşit din mentalitatea de tipul: inelul are două grame de aur; de ce costă 3.000 de lei (de exemplu)”, explică  Aurel Mânzăteanu, proprietarul casei de bijuterii Coriolan.

El spune că românii alocă un buget minim de 1.500 de lei, în timp ce maximul depăşeşte 6.500 – 7.000 de lei pentru achiziţia unui inel de logodnă. 

„Criza nu a provocat o scădere a vânzărilor de inele de logodnă, ci mai degrabă o creştere. Dacă la începuturi clienţii optau pentru inelele de aur de 14 k, cu zirconiu, acum mai puţin de 2% din clienţii noştri mai comandă inele de logodnă cu zirconiu şi 85% aleg modele realizate din aur de 18 k”, completeaza Aurel Mânzăteanu.

Citeşte pe wall-street.ro continuarea articolului 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite