Închiderea giganţilor auto trage în jos alte companii. Doi producători de componente auto cu fabrici în România opresc activitatea
0Odată cu închiderea marilor producători de maşini, şi firmele ce produc componente auto sunt trase la vale. Bosch şi Continental au anunţat că opresc producţia în Europa, pe măsură închiderea fabricilor încetineşte comenzile de la constructori.
În cursul acestei săptămâni, majoritatea producătorilor de componente auto anunţaseră că vor păstra fabricile deschise, dar păstrând legătura cu clienţii lor şi luând măsuri stricte pentru sănătatea angajaţilor.
Miercuri după-amiază, însă, atât Bosch, cât şi Continental, cei mai mare producători de componente auto din Europa, au anunţat că o parte sau chiar toată producţia lor va fi oprită temporar, ca răspuns la cererea scăzută, problemele din lanţul de distribuţia şi pentru a proteja sănătatea angajaţilor lor.
Bosch, cu sediul în Stuttgart, Germania, a anunţat că va suspenda munca sau va reduce producţia la fabricile sale din Franţa, Italia şi Spania.
Continental, cu sediul în Hanovra, Germania, a transmis că va opri producţia la fabricile sale, fără a da detalii despre când şi unde va lua aceste măsuri.
Atât Bosch, cât şi Continental au fabrici în România.
Producătorii de anvelope Pirelli şi Michelin au oprit de asemenea producţia la unele fabrici. Cel mai mare angajator din judeţul Olt, fabrica Pirelli, care are în Slatina capacităţi de producţie în care sunt angrenaţi aproximativ 4.000 oameni, a decis să-i trimită în şomaj tehnic.
Câţiva dintre producători ar putea continua să fabrice componente pentru pieţele care nu sunt încă afectate de restricţii de mobilitate sau comerţ. Producţia auto din China pare că învie.